In timp ce eram de curand intr-un zbor din Columbus catre Las Vegas la show-ul SEMA, impreuna cu bunii mei prieteni detaileri DJ Mayo si Addison Good, aveam o conversatie despre inspectia vopselei si defectele din vopsea si mi-a venit ideea de a concepe un articol despre acest subiect. Addison vorbea despre un Lamborghini Gallardo verde metalic cu care lucra si a spus ca atunci cand a facut o inspectie de aproape cu ajutorul lampii sale cu led Brinkmann, i-a fost greu sa vada defectele, insa atunci cand s-a dat inapoi cativa metri cu lampa, a putut sa vada zgarieturile si hologramele foarte usor. Acest lucru este des intalnit in special in ceea ce priveste vopselele metalizate, insa aduce cateva puncte bune in legatura cu faptul ca distanta de inspectie trebuie variata pentru a putea vedea defectele, sau pentru a putea vedea tipuri diferite de defecte.
Anul acesta, am scris un articol despre utilizarea tipurilor diferite de surse de lumina pentru imbunatatirea detailingului: „Vreti sa va imbunatatiti stilul de detailing?”. In acel articol am vorbit despre cum faptul ca diferite surse de lumina dezvaluie tipuri diferite de defecte, si cum, prin utilizarea unei lampi cu led foarte puternica ca Brinkamnn, se pot vedea defectele care nu se pot vedea cu o lampa cu halogen sau cu ajutorul unor surse fluosforescente. Citind acel articol, veti vedea de ce este atat de important sa aveti in arsenalul dumneavoastra o lampa de acest gen daca vreti intr-adevar sa faceti o treaba foarte buna.
Astfel, atunci cand inspectati nivelul defectelor din vopsea inainte, in timp, sau dupa corectia vopselei, asigurati-va ca variati distanta de inspectie pentru a putea vedea tipuri diferite de defecte. Atunci cand inspectati de la o distanta de, sa zicem, 1-2 metri, veti putea vedea defectele mari, precum hologramele produse de o masina de polish rotativa. De asemenea, asigurati-va ca tineti capul nemiscat, insa miscati lampa dintr-o parte in alta si de sus in jos…apoi comparati aceasta imagine cu cea pe care o vedeti atunci cand miscati si lampa si capul in acelasi timp. Si, asa cum a observat si Addison, acest lucru va poate ajuta sa vedeti defecte in vopseaua metalizata, defecte pe care nu le-ati putea vedea de la distante foarte mici.
In aceasta poza, inspectez acest Ferrari Nero 458 Italia pentru holograme de la o distanta mare. Soarele este de asemnea o solutie buna de a inspecta hologramele, insa detailingul a fost facut intr-o zi noroasa si nu am putut scoate masina afara.
Pentru majoritatea nevoilor generale de inspectie, o distanta de aproximativ 60 de cm de la sursa de lumina/ochii dumneavoastra pana la suprafata, va va oferi o buna vizualizare a starii generale a masinii. Veti putea detecta zgarieturi simple, zgarieturi de tip panza de paianjen, ceata si alte tipuri de defecte. Iar atunci cand aveti in plan perfectiunea vopselei, sau va confruntati cu vopsele foarte inchise la culoare care pot fi adevarate provocari in ceea ce priveste finishul (vopsele moi in special), veti vrea ca lumina si ochii dumneavoastra sa fie mai aproape de suprafata pentru a va asigura ca nu vedeti nimic altceva decat pure reflectii. Am vazut vopsea neagra care sa arate bine chiar si sub lampa Brinkmann de la o distanta de 30-60 de centimetri, insa vazuta de la o distanta de 8-10 cm de la suprafata, am putut detecta zgarieturi usoare de tipul panzei de paianjen (de la masina de polish rotativa) sau ceata (de la masina de polish D/A) care raman in urma procesului de polish. De asemenea, deplasati-va cu lampa de jur imprejur si tineti-o in diferite unghiuri, pentru ca suprafata poate arata minunat atunci cand lumina bate direct asupra ei, insa puteti descoperi diverse defecte atunci cand tineti lampa in unghiuri diferite in timp ce lumina cade direct pe suprafata. Fiti profund si metodic in inspectii, lucru ce va imbunatati considerabil calitatea muncii pe care o depuneti..si calitatea finishului atunci cand veti termina.
In ceea ce priveste acest Ferrari 458 Italia Rosso Corsa unde am lucrat in ultima saptamana, a fost nevoie sa inspectez indeaproape vopseaua de la doar cativa centimetri distanta de suprafata, in scopul de a gasi acele ultime defecte, in scopul de a obtine perfectiunea. Prin suplimentarea timpului pentru a ma asigura ca suprafata nu arata decat reflectii pure chiar si de la cativa centimetri distanta intr-o sursa de lumina atat de puternica, stiu ca atunci cand scot masina afara in soare, va arata absolut ridicol (si spun asta in cel mai bun sens cu putinta).
Acum luati-va lampa Brinkmann sau orice alta sursa de lumina preferati, si variati distanta si unghiurile urmatoarelor inspectii pentru a va asigura ca obtineti cea mai buna rata de corectie posibila!
Autor: Todd Cooperider
Sursa: DetailedImage
Cookie-urile ne ajuta sa iti oferim servicii mai bune. Prin folosirea site-ului, confirmi ca esti de acord cu folosirea lor de catre Pro Detailing.