Inmoaie foile de smirghel (hartie abraziva) cel putin 15 minute inainte de utilizare.
Foile Nikken Finishing au un suport de cauciuc din latex impregnat care este rezistent la apa si care previne ruperea foii din cauza inmuierii. Eu am inmuiat personal aceste foi in apa de mai mult de 2 ani si inca nu este nici un semn de deteriorare. (Asta pana cand, accidental am pierdut un container Tupperware plin cu foi Nikken pe care le foloseam pentru demonstratii). Este posibil ca particule de pietris sa intre in sursa de apa, asa ca daca poti, foloseste gratare (grit-guard) pe fundul galetii.
Poti pozitiona foile in cate o galeata si de asemenea foloseste suporturi separate pentru fiecare gratar. Idea ar fi sa eviti sa faci zgarieturi si mai adanci in timp ce lucrezi pe masina si sa eviti sa prinzi orice fel de particule in foaia abraziva, pentru a evita urmele. Galetile speciale pentru gratare pentru aceste tipuri de foi. Gratarul se pune pe fudul fiecarei galeti (teoretic poti folosi 2, chiar 3 gratare in fiecare galeata pentru o protectie mai mare):
Incearca sa inmoi foile in apa cel putin 15 minute inainte de procesul de sanding. De obicei eu inmoi foile peste noapte si cateodata chiar cu cateva zile inainte de sanding.
Pune foi diferite in propria lor galeata:
Sandingul final trebuie facut cu foaia cea mai de calitate pe care o poti obtine. La acest moment cu Nikken, aceasta are abraziunea #3000 (o abrazivitate fina).
Adauga doar cateva picaturi de sampon special de calitate pentru a face apa lubrifianta. Daca lucrezi pe o vopsea proaspata si/sau intr-un service auto, (un mediu de vopsea proaspata), atunci vrei sa te asiguri ca folosesti un sampon cu protectie:
Adauga apa proaspata si curata. De asemenea nu uita sa speli si sa clatesti galetile inainte sa incepi, totul trebuie sa fie dezinfectat inainte de a plasa foile in galeti.
Este normal ca foile sa se ruleze asa:
Marcheaza-ti galetile pentru a identifica rapid si usor in care galeata se afla foaia pe care o doresti:
Exista doua felul des intalnite de a impacheta foaia in jurul tampoanelor suporti, preferinta mea fiind aceea de a impacheta fiecare jumatate de foaie in jurul tamponului suport:
O parte este acoperita cu o portiune de smirghel. Aceasta, bineinteles este partea cu care vei slefui:
O alta optiune este aceea de a impacheta o singura jumatate de foaie o data in jumatate si apoi impachetarea tamponului suport cu aceasta. Unii oameni prefera aceasta metoda si sunt altii care spun ca este posibil sa se faca zgarieturi mai mari in vopsea cu partile tamponului suport, din cauza felului in care foaia are tendinta sa se retraga. Daca tii tamponul intr-un anumit unghi atunci cand slefuiesti, atunci acest lucru nu ar trebui sa constituie o problema, insa cei mai multi oameni nu se concentreaza suficient pe sarcina de mana si slefuiesc cu tamponul suport perpendicular pe directia in care isi misca mana. Deci, daca se poate intampla, poate fi o problema si am vrut sa iti spun acest lucru pentru a putea fi aprofundat.
O parte este complet acoperita, aceasta este, bineinteles, partea cu care vei slefui:
Jumatate de foaie impaturita in jurul tamponului suport:
Cum se vede de sus:
Fiecare persoana ar trebui sa incerce ambele feluri pentru a decide ei insisi care metoda functioneaza cel mai bine pentru ei. De asemenea, gasirea unui mod de impachetare a tamponului suport in timp ce se preseaza in mod egal suprafata suportului, poate fi dificila. Am descoperit ca trebuie sa tin laturile cu degetul mic si cu degetul mare si apoi sa folosesc celelalte trei degete pentru a aplica presiune pe spatele tamponului pentru a slefui fara a pierde aderenta sau controlul. Experimenteaza pentru a gasi modul potrivit tie.
Apoi, foloseste multa apa dintr-o sursa curata pentru a lubrifica suprafata in timp ce slefuiesti. Adauga putin sampon, (cateva picaturi ar trebui sa fie suficiente, nu insista cu prea mult sampon), si pe masura ce slefuiesti, pulverizeaza apa in mod constant pe sectiunea pe care lucrezi, pentru ca acest lucru va face acest procedeu mult mai usor. Serios, pulverizeaza apa pe suprafata dupa fiecare miscare de slefuire si vei vedea ca foaia va netezi si mai bine.
Tine tamponul suport inaltat, sau intr-un unghi, vezi cum varful foiii impachetate pe tamponul suport este in fata in timp ce eu imi misc mana inainte. Nu tine tamponul strans cand slefuiesti pentru ca vei avea tendinta sa tai prea adanc daca tii tamponul in pozitie perpendiculara pe directia miscarilor tale. Corect – Tine tamponul inclinat in colturi:
Gresit – Nu slefuiti cu tamponul asezat perpendicular cu miscarile de slefuit, riscati sa zgariati si mai rau masina:
Observati directia miscarilor mele si ca unghiul in care tin tamponul in care tamponul se sprijina de vopsea cu una dintre marginile din fata. Aceasta este pozitia corecta a tamponului suport in ceea ce priveste sanding-ul de mana. Ar trebui sa vedeti reziduuri de nisip in galeata cu apa. Chestiile albe din galeata sunt particule de vopsea care au fost indepartate prin sanding. Daca aceasta ar fi o singura etapa, ai vedea culoarea pigmentului in apa:
Dupa – Imagini de aproape cu lumina unei plampi fluorescente asupra fiecarei sectiuni.
Marimea suprafetei pe care vrei sa o slefuiti
Marimea suprafetei pe care vrei sa o slefuiesti se reduce la doua reguli simple:
– 20” pe 20”
– lasa panoul sa iti fie ghid
20″ de 20″
Pentru a indeparta cea mai mare parte pe care doresti, trebuie sa lucrezi pe o portiune patrata de 20” sau ceva de genul. Motivele ar fi:
1. Vrei sa indepartezi in siguranta doar cantitatea necesara de material.
2. Vrei sa indepartezi o cantitate uniforma de material
Desi cele doua idei de mai sus par la fel, ele sunt de fapt foarte diferite.
1. Indeparteaza doar materialul necesar
Slefuirea elimina vopsea si compozitia indeparteaza vopsea, pentru ca ai doar o cantitate limitata de material sau de pelicula cu care poti lucra, vrei sa elimini o cantitate cat mai mica de vopsea pentru a termina treaba. Un exemplu ar fi indepartarea spectului de coaja de portocala. Cand indepartezi coaja de portocala, slefuiesti pana cand aspectul suprafetei devine neted si apoi te opresti. Nu este nevoie sa continui sa slefuiesti dupa ce suprafata este neteda, deoarece nu mai exista beneficii, doar pierderea materialului (materialul este vopseaua).
2. UMR = Indepartarea uniforma a materialului
Din moment ce slefuiesti portiune cu portiune, obiectivul suprem ar fi sa indepartezi aceeasi cantitate de material intr-o maiera uniforma de pe intreaga portiune si/sau de pe intreaga suprafata a masinii. Pentru acest proces este nevoie de practica si concentrare.
Sa revenim la marimea 20″ pe 20″ a sectiunii:
Acum, lasa-ma sa iti explic ce legatura are aceasta cu zona pe care urmeaza sa o slefuiesti. In cazul regulei generale de slefuire 20” pe 20”, cu cat iti misti mana mai departe de corp, cu atat mai putina presiune vei exercita decat in cazul in care mana este mai aproape de corp. Acest fapt creeaza indepartarea materialului in mod inegal. Poate de asemena crea indepartarea a prea mult material in zona cea mai apropiata de corpul tau. Prin pastrarea zonei de slefuire in zona bratului gestionat, vei imbunatati metoda de slefuire si vei indeparta exact atat material cat este nevoie pentru a face o treaba buna si vei indeparta in mod egal material de pe portiunea pe care o slefuiesti.
„Lasa panoul sa iti fie ghid „
(Cand citesti propozitia de mai sus, foloseste cea mai buna personificare a ta Yoda)
Nu vei lucra intotdeauana pe un patrat perfect, pe o portiune plata, exista multe zone unde vei slefui panouri subtiri cum sunt zonele vopsite din jurul aripilor, pilonii A si B, zone complexe care sunt menite sa existe pentru design, care sunt ridicate sau au linii dure. In aceste cazuri trebuie sa lasi panoul sa te ghideze, iar acest lucru inseamna sa slefuiesti zone foarte mici si zone care sunt mai lungi decat largi.
Iata o capota de marime medie pe care am impartit-o in 6 sectiuni in care voi indeparta sau reduce vopseaua de pe aceasta portiune. Dupa ce am slefuit prim sectiune, viitoarele sectiuni se vor suprapune pe sectiunea precedenta pentru un bun UMR.
Pentru etapa finala a sanding-ului, se poate mari suprafata de lucru folosind hartii cu o abrazivitate mica pentru a lega toate sectiunile intre ele si pentru o indepartare uniforma a materialului (UMR). Dupa procesul de sanding, stergeti capota si puteti sa folositi un polish cu abrazivitate mare pentru a inlatura urmele de smirghel.
Acesta este felul meu, te rog indrazneste sa gasesti propriul tau fel diferit de al meu, te rog indrazneste sa postezi propria ta abordare intr-un documentar cu poze si cu explicarea procesului.
Autor: Mike Phillips
Sursa: AutoGeek
Cookie-urile ne ajuta sa iti oferim servicii mai bune. Prin folosirea site-ului, confirmi ca esti de acord cu folosirea lor de catre Pro Detailing.