„Am cumparat de la DetailedImage, Chemical Guys Water Spot Remover acum cateva saptamani pentru a indeparta cateva pete de pe geamurile noului meu Dodge Challenger din 2010 si cateva pete de apa de tip fantoma care erau pe toata suprafata vopselei (mai vizibile atunci cand vopseaua era uda). Auzisem ca CG Water Spot Remover este un tratament pentru pete, insa am vazut cateva exemple de oameni care l-au folosit pentru intreaga masina in cazuri la fel de grave ca al meu. Cand am facut un test de adancime, parea ca aceste pete nu sunt usor de indepartat si ca ar necesita mai multa taiere si mai multe treceri pentru a le scoate. Acesta este momentul in care a intervenit CG Water Spot Remover. Mi-am dorit o solutie care sa fie non-abraziva si care sa indeparteze cel putin majoritatea petelor pentru a nu fi nevoie sa indepartez mai mult strat de vopsea (vopseaua era de altfel intr-o conditie destul de buna in afara de acele pete).
Mai intai am spalat masina si am clatit-o cu apa deionizata (toate acestea au avut loc in garajul meu, masina fiind rece la atingere). Deoarece masina era inca uda, am lucrat pe cate o suprafata destul de mica o data (zone de la 1’ x 1’ si nu mai mult de 2’ x 2’). Am aplicat Water Spot Remover cu ajutorul unui pad de spuma cu o presiune usoara spre moderata asupra vopselei. Imediat dupa aceea am clatit zona cu un jet puternic de apa deionizata, apoi am curatat zona cu solutia mea de spalat masini (utilizand o galeata de 19 litri). Urmeaza apoi inca o clatire cu apa deionizata si trecerea la urmatoarea sectiune. Aceasta a fost rutina pentru a face intreaga masina. Am incercat sa aplic produsul pentru o scurta perioada de timp si sa nu il las niciodata sa se usuce. Am repetat procesul pe anumite zone unde petele erau mai rezistente. Rezultatul a fost indepartarea petelor de tip fantoma si a reziduurilor din finish in proportie de 90-95%. Restul de 5-10% a fost indepartat in timpul procesului de polish.
Acestea fiind spuse, am cateva intrebari la care sper sa imi puteti raspunde:
1) Credeti ca procesul pe care l-am facut a fost adecvat? Este ceva ce ati fi facut diferit?
2) Presupunand ca produsul nu este lasat sa se usuce, actioneaza doar asupra contaminarilor si nu si asupra vopselei in sine?
3) Exista efecte adverse ale acestui produs in sensul compromiterii stratului de la suprafata (inmuiere, indepartare, slabire sau orice de acest gen)?
Trebuie sa recunosc ca am ezitat un pic in ceea ce priveste folosirea unui curatitor bazat pe acid, in ciuda descrierii produsului in care se mentioneaza ca este sigur pentru suprafetele vopsite…insa rezultatele au fost cu adevarat impresionante. Chiar si cu teama mea, cred ca aceasta a fost o buna alternativa a folosirii unui compound pe intreaga masina incat rezultatul ar fi fost indepartarea unui strat perfect de vopsea de pe suprafata, vopsea ce avea foarte putine defecte si care, de altfel, avea nevoie doar de o usoara corectie.
Motivul pentru care am pus intrebarile de mai sus este acela de a ma linisti in privinta folosirii Water Spot Remover si pe viitor (gandind ca voi urma o rutina asemanatoare). Evident, voi folosi acest produs doar atunci cand si daca nevoia o cere din nou. Orice sfat mi-ati putea oferi ar fi foarte apreciat. Apropo, am cumparat si CG Citrus Wash & Clear pe care l-am folosit pentru prima data ca produs de curatare si a functionat chiar foarte bine. Pe langa problema cu petele, masina mea avea si cateva reziduuri invizibile necunoscute care au fost foarte greu de indepartat. Nu stiu daca a fost un luciu/produs sau contaminant, insa catva timp cu pistolul de spuma si cateva spalari cu CW la o dilutie corespunzatoare au rezolvat problema. Multumesc pentru niste produse minunate!”
Multumim pentru feedback si pentru intrebari, Kean. A fost un proces foarte amanuntit pe care l-ai pus la punct…vrei sa scrii niste articole pentru noi? Ma bucur sa aud feedback-uri pozitive atat despre Chemical Guys Water Spot Remover cat si despre Citrus Wash & Clear. Chemical Guys au produse foarte bune, si nu ma surprinde ca ai descoperit ca sunt atat de bune pe cat se spune ca sunt. Sa iti raspuns la intrebari:
1) Gasesc abordarea metodica pe care ai adoptat-o a fi destul de potrivita…un pic de partea OCD (obsessive car detailer), insa noi, ca si detaileri profesionisti respectam asta! Daca te vei mai gasi vreodata in postura de a face acest proces, ar fi indicat mai intai sa tai cativa dintre pasi si sa vezi daca obtii aceleasi rezultate. De exemplu, poti lucra pe zone mai extinse odata, sau sa amani spalarea fiecarei zone dintre aplicatii. Daca reduci procesul si obtii aceleasi rezultate, atunci poti termina procesul in mai putin timp. Cea mai buna solutie este sa renunti la cate un pas odata pentru a vedea ce face sau nu diferenta. Detailing-ul consta in principiu in procese si eficienta, iar scopul este acela de a maximiza rezultatele, in acelasi timp minimizand timpul alocat.
2) Produsul functioneaza la un nivel chimic intre el insusi si depozitele minerale lasate de petele de apa. Nu interactioneaza cu stratul de vopsea de la suprafata pentru a “elibera” depozitele. Este complet sigur atunci cand se foloseste corespunzator.
3) Nu exista dezavantaje in ceea ce priveste compromiterea stratului de la suprafata. Daca foloseai un compound greu, atunci compromiteai stratul de la suprafata. Indepartand in mod chimic depozitele, protejezi de fapt stratul de la suprafata.
Multumesc inca o data si apreciem participarea ta!
Numai bine,
Todd Cooperider
Autor: Todd Cooperider
Sursa: DetailedImage
Cookie-urile ne ajuta sa iti oferim servicii mai bune. Prin folosirea site-ului, confirmi ca esti de acord cu folosirea lor de catre Pro Detailing.