In viata mea, am avut norocul de a lucra la o multime de masini tari si cu o multime de oameni de treaba, fapt pentru care sunt mereu recunoscator. Am avut de asemenea norocul sa lucrez cu o multime de masini neglijate, unele de interes special si altele nu, dar care erau foarte importante penru proprietar si atunci cand sunt importante pentru proprietar, sunt importante si pentru mine.
Unul dintre lucrurile pe care le-am invatat facand lucrari extreme, fie pe vopsele in stadiul de oxidare, fie pe straturi de vopsea zgariata foarte tare, este importanta capturarii inainte de a fotografia.
Una din cele mai mari probleme in ceea ce priveste capturarea inainte de a fotografia este cineva care, neintelegand valoarea pe care o are fotografierea urateniei de dinainte, va lua un produs pentru polisharea vopselii si va curata si lustrui un loc, loc de altfel cu adevarat neglijat si urat cum ar fi capota sau portbagajul. Aceste tipuri de panouri dau cele mai bune fotografii de inainte si dupa, deoarece sunt de obicei suprafete intinse, sunt de obicei in cea mai proasta forma, te poti uita in jos la ele, sau in acest caz, ii poti face o poza de sus, iar capota este suprafata care capata in mod special cea mai mare atentie din partea iubitorilor de masini. Astfel de-a lungul anilor, cand am discutat cu proprietarii masinilor despre un proces de detailing extrem, am subliniat intotdeauna importanta fotografierii ianinte de a atinge vopseaua.
Este straniu ca, daca nu aduceti acest subiect in topic, atunci candva inainte de a ajunge la locatia masinii sau inainte ca masina sa va fie adusa la locatia pe care o doriti, cineva cu bune intentii va face freca un loc din mijlocul capotei dandu-i acestuia stralucire si va strica astfel pozele de dinainte. Oricum, cu cativa ani in urma, in timp ce programam un proces de detailing extrem, am scris aceasta fraza care cred ca demonstreaza foarte clar acest concept si am vrut sa il arat si altora ca o stampila a timpului pentru ca ceilalti sa invete din acesta si care sa le explice “de ce-ul” din spatele ideii…
Deci iata fraza, si ma puteti cita: “Daca faci vreodata un makeover extrem unei masini sau oricare alt proiect, retine ca puterea pozelor de dupa este creata de pozele de dinainte”
Asa ca faceti tot posibilul sa faceti poze bune inainte de a pune mana pe masina de polishat si de a lustrui o suprafata. Si incercati sa educati proprietarul ca, daca exista o perioada de timp inainte de programare, sa nu ia nici o actiune inainte de a fi facute pozele de dinainte. Ca o masura de protectie. Mai bine in conditii de siguranta decat sa regretati.
De multe ori voi vedea cate o scriere despre o schimbare dramatica, iar detailerul va spune cateodata ceva de genul, “Scuze, nu am facut poze inainte”!
Acest lucru se intampla tot timpul. Mie mi s-a intamplat pentru ca nu am avut la indemana un aparat de fotografiat sau nu mai aveam baterie. Deci, doar o nota pentru cei care citesc aceasta, daca veti face vreodata o schimbare extrema a unei masini frumoase sau de interes special, retineti, puterea nu este in fotografiile de dupa, asa ca faceti planuri in ceea ce priveste fotografierea masinii inainte de a incepe procesul de detailing.
Iată un exemplu:
Am intalnit pe un domn de la un magazin local care mi-a spus ca masina lui a fost un candidat excelent pentru un proces de detailing extrem. I-am explicat intregul proces si i-am dat numarul meu de telefon. In conversatia mea cu el, i-am spus ca nu trebuie sa faca nimic ce ar tine de detailing la masina pana in ziua cand l-am programat. M-am gandit ca majoritatea oamenilor ca el nu vor mai suna.
Cateva luni mai tarziu, am fost sunat de acest timp si intrebat daca mai vreau sa fac un proces de detailing extrem la masina lui. Imi spune ca el trebuie sa plece cu tatal lui intr-o croaziere cu acea masina si la un salon auto. L-am intrebat, daca intre timp a facut vreun detailing la masina, si el mi-a spus ca nu. I-am spus sa aduca masina pentru a-i aplica un proces de detailing pana ce caroseria va straluci precum un diamant. Oricum, e doar un Ford vechi si frumos si a fost foarte distractiv sa lucrez pe aceasta masina. Am fost chiar fericit cand am vazut ca nu a facut nimic la masina pana sa ajunga la mine.
El a achizitionat acest 1960 Ford Ranchero de pe eBay, in stare de functionare pentru pretul de $900 si a folosit-o zi de zi pentru a merge la fabrica de ciment unde lucreaza. Vopseaua era foarte contaminata.
Autor: Mike Phillips
Sursa: Autogeek
Cookie-urile ne ajuta sa iti oferim servicii mai bune. Prin folosirea site-ului, confirmi ca esti de acord cu folosirea lor de catre Pro Detailing.