Exact asa cum Forrest Gump a descoperit ca viata este ca o cutie de bomboane de ciocolata (niciodata nu stii ce o sa primesti), si detailingul are partea sa de mister! Exact cand credem ca am experimentat fiecare fel de vopsea in toate conditiile posibile si stim exact ce produse si procese sa aplicam, apare cate un caz care te face sa te scarpini un pic in cap. Faci o introspectie in jurnalul de detailing personal pentru a vedea ce ai folosit ultima data pentru aceeasi/marca/model/culoare de masina, si te gandesti ca procesul ar dura mult mai putin de data asta. Ei bine prietenii mei, sunt aici pentru a va spune ca, chiar si pentru aceia dintre noi care aveam foarte multa experienta in detailing, nu intotdeauna functioneaza totul atat de usor.
Atunci cand un produs si/sau un proces nu functioneaza asa cum “ar trebui”, acesta este momentul in care trebuie sa stii ce tehnici sau produse sa incerci pentru a obtine rezultatele dorite. Daca ai in arsenal doar un pad si un polish, atunci esti blocat! Chiar daca ai disponibile o gramada de resurse diferite, tot va trebui sa petreci o cantitate considerabila de timp pentru a le testa si a vedea care dintre ele este cea potrivita, sau vei sfarsi prin a folosi o combinatie ciudata care intamplator va functiona doar pentru acea situatie particulara.
Optimum Poli-Seal face intotdeauna parte din arsenalul meu deoarece imi indeplineste o sumedenie de nevoi. De obicei, acesta este produsul pe care eu il recomand atunci cand se doreste scoaterea la suprafata a luciului si adaugarea de protectie. Aplicat in cantitati un pic mai mari si lasat sa actioneze o perioada mai lunga de timp, acesta are chiar si proprietatea de a oferi o corectare decenta a vopselelor mai moi. Nu voi face o recenzie completa a produsului deoarece acest lucru a fost facut de catre David Bibiloni.
Acum cateva zile am avut un Ferrari Testarossa din 1985 care avea nevoie de putin TLC, si am vrut sa il curat un pic pentru o expozitie auto. Masina avea o cantitate considerabila de oxidare cu destule zgarieturi…ce avea de fapt nevoie, era de un detailing de restaurare complet. Avand in vedere ca acest lucru nu era in meniu si dorind ca vopseaua sa arate cat mai bine posibil pentru client, am avut nevoie de un proces de detailing constituit dintr-un polish aplicat intr-o singura etapa. Stiam ca daca rezolv problema oxidarii ar fi din start o imbunatatire uriasa. Am incercat doua plishuri diferite…unul era un polish abraziv, iar celalalt un pollish chimic. In acest caz, polishul abraziv a fost mai usor de folosit, asa ca mai era nevoie doar de un finish. Dupa cum se vede in poza 50/50 de mai jos, dupa doar o trecere rapida s-a produs o diferenta semnificativa in aspectul vopselei:
Am terminat de polishat masina, insa cand am iesit afara, am observat ca finishul nu era egal. Hmmm….deloc multumitor! Majoritatea oamenilor nici nu ar fi observat, insa eu sufar suficient de sindromul obsesiv-compulsiv pentru a fi in stare sa mai fac inca o data masina decat sa spun ca acum este gata. M-am gandit ca poate este vorba doar de o distributie inegala a produsului…poate din cauza reactiei cu oxidarea, insa am aflat rapid ca nu acesta era cazul. Am inceput sa folosesc diferite produse si paduri, impreuna cu diverse tehnologii si intensitati…nimic! Dupa ce deja devenisem un pic frustrat din aceasta cauza, am decis sa las masina sa rasufle peste noapte, iar dimineata sa vad ce se poate face. Era vineri seara, familia mea venea in oras ziua urmatoare si nu as fi vrut sa lucrez sambata, insa trebuia sa ii ofer acestei masini un finish corespunzator pentru expozitia auto.
In dimineata urmatoare m-am dus la magazin si am cumparat Optimum Poli-Seal si un pad albastru. Dat fiind faptul ca acest produs este o combinatie de curatator de vopsea/polish/sealant, m-am gandit ca voi avea o sansa destul de mare in lupta cu aceasta vopsea destul de provocatoare. Am scos masina afara si am lucrat in raza luminii de dimineata pentru a vedea mai bine si a ma scuti de o gramada de drumuri de dus intors din garaj. Dupa ce am facut capota, exercitand o presiune foarte scazuta (viteza 5 la PC 7424XP), am sters, mi-am tinut respiratia si am zambit in momentul in care am vazut finishul. In sfarsit! Am continuat cu acest proces pentru intreaga masina (ceea ce dureaza aproximativ 30-45 de minute), a iesit fantastic, iar proprietarul a fost extrem de multumit de felul in care a aratat masina a doua zi, la expozitie.
Au existat si alte momente (in mod special in ceea ce priveste masinile cu vopsea moale), in care finishul nu a iesit conform planului, iar Optimum Poli-Seal m-a ajutat sa obtin finishul spre care tinteam. Este un produs foarte versatil care serveste mai multor cauze, insa in cele mai multe cazuri, scopul in care a servit a fost chiar acela de a salva vieti!
Optimum Poli-Seal este un produs pe care vi-l recomand categoric si cu caldura sa il aveti in arsenalul personal de detailing!
Iata cateva poze ale acestei frumuseti vechi de 25 de ani, dupa procesul de polish intr-o singura etapa:
Autor: Todd Cooperider
Sursa: DetailedImage
Cookie-urile ne ajuta sa iti oferim servicii mai bune. Prin folosirea site-ului, confirmi ca esti de acord cu folosirea lor de catre Pro Detailing.