Acum 2 saptamani, am avut placerea de a face un scurt proces de detailing unei bestii de masina: Nissan GT-R. Nissan GT-R este o masina super-sport produsa de cei de la Nissan. In Japonia, aceasta bestie a intrat pe piata pe data de 6 Decembrie 2007, in Statele Unite in data de 4 Iulie 2008, iar restul lumii s-a putut bucura de aceasta masina din Martie 2009. Propulsorul folosit de compania nipona pentru aceasta masina este motorul VR38DETT cu o capacitate de 3.8 litri ce dezvolta o putere de 485 cai putere si un cuplu de 588 N/m. Exemplarul pe care l-am cosmetizat este modificat de cei de la SKN Romania si dezvolta o putere de peste 600 cp. Nimic mai mult decat o bestie. Dar, gata cu vorbaria, sa trecem la fapte.
Masina a venit pentru o spalare, decontaminare vopsea, ceruire si o curatare a interiorului fara tratamentul complet Leatherique. Am adus masina la garaj cu o seara inainte, iar a doua zi la ora 8:30 am inceput treaba. Starea initiala:
O guma lipita pe aripa spate de un binevoitor:
Jantele au fost curatate folosind Valet Pro Bilberry Safe Wheel Cleaner. Am aplicat solutia in dilutie 1:3 si am lasat-o 5 min sa actioneze.
Apoi am agitat solutie folosind peria EZ Brush:
Dupa curatarea celor 4 jante, am trecut la prespalarea masinii folosind o solutie formata din 50 ml Valet Pro PH Neutral Snow Foam si 30 ml sampon Chemical Guys Citrus Wash & Gloss, totul la 1 litru de apa si utilizand lance spumare:
Dupa ce am lasat solutia 5 min sa actioneze, am limpezit masina, apoi am aplicat 1Z Einszett Acrysol pe suprafata masinii pentru ca erau urme de bitum. Guma de mestecat ce era lipita pe aripa spate (ati vazut-o intr-o poza anterioara) a fost eliminata folosind 1Z Acrysol. Dupa folosirea Acrysol, am clatit masina, apoi am trecut la spalarea ei folosind metoda celor 2 galeti (2BM). Ca sampon am folosit tot Chemical Guys Citrus Wash & Gloss. Dupa spalare, am bagat masina in garaj pentru a o sterge si a incepe decontaminarea.
Decontaminarea a fost facuta folosind Sonus Clay Bar (cel verde), iar ca lubrifiant Meguiar’s Last Touch. Uitati cum arata argila dupa doar jumatate de capota:
Dupa decontaminare, am avut de eliminat o zgarietura destul de adanca de pe usa dreapta.
Am verificat grosimea stratului de vopsea folosind Defelsko PosiTest DFT:
Primele 2 treceri le-am facut folosind Porter Cable 742Xp impreuna cu pad-ul Lake Country Orange si Menzerna S100. Finish-ul l-am facut folosind Menzerna 106FA si pad-ul Lake Country Black. La final, am facut inca o masuratoare folosind Defelsko PosiTest DFT si stratul scazuse cu 4 microni:
Dupa eliminarea zgarieturii, am curatat toata masina folosint Alcool Izopropilic (IPA). Ca paint cleaner si baza pentru ceara am folosint Lusso Revitalizing Creame. Am aplicat-o folosint Porter Cable 7424Xp (la viteza 2) si pad-ul Detailer’s Domain Uber Black .
La 10 minute am facut buffing folosind o laveta din microfibra. 2 poze dupa buffing:
Dupa buffing, m-am gandit sa nu aplic ceara imediat, si sa mai stau un pic. Asa ca m-am apucat sa curat terminatiile evacuarii folosind Wire Wool si P21S Finish Restore Metal Polish. Cateva poze inainte si dupa curatare:
Dupa terminarea curatarii terminatiilor evacuarii, am zis ca e timpul sa curatam interiorul. Clientul nu a dorit tot tratamentul Leatherique, asa ca pielea a fost curatata doar cu Leatherique Prestine Clean. Plasticele curatate cu 1Z Einszett Cockpit Premium, chederele curatate si hidratate folosind 1Z Einszett Gummi-Pflege, geamurile curatate folosind Swissvax Crystal Glass Cleaner. Ca dressing pentru plastice am folosit Poorboy’s World Natural Look, iar pt pragurile negre din plastic am folosit Poorboy’s World Bold’N’Bright.
Interiorul inainte:
Dupa:
Am facut putine poze cu interiorul din cauza timpului. Dupa terminarea interiorului, am observat cat de repede trecuse timpul si am decis sa aplic ceara pe masina a doua zi. In ziua urmatoarea, la ora 8 eram la garaj, gata de munca. Am ales sa folosesc Dodo Juice Supernatural Wax . Un prieten m-a sfatuit sa aplic aceasta ceara cu mana, pentru ca timpul de aplicare este mult mai scurt decat cel cand aplici cu un pad pentru ceara si ca aceasta ceara se aplica destul de greu cu pad-ul. Am tinut cont de acest sfat, si am decis sa aplic ceara cu mainile (tin sa mentionez ca in 30 de min am aplicat ceara pe toata suprafata vopsita a masinii, si nu am consumat cu mult mai multa ceara decat as fi consumat daca aplicam cu un pad):
Initial am vrut sa aplic ceara cu o seara inainte, sa fac buffing si apoi sa las masina in garaj pentru o noapte. Dar, pentru ca era prea tarziu si am zis sa aplic ceara a doua zi, dupa aplicarea cerii, am decis sa las ceara pe masina timp de 1 ora si jumatate inainte de buffing. Dupa incheierea timpului de asteptare, am facut buffingul folosind lavetele din microfibra Dodo Juice „Fantastic Fur” . Nu am intampinat greutati in timpul buffing-ului, chiar am fost uimit de cat de repede l-am facut. Cateva poze dupa terminarea buffing-ului:
Clientul a venit sa ridice masina la scurt timp dupa ce am terminat buffing-ul. A fost foarte multumit de cum arata masina. A scos masina din garaj, i-am mai facut cateva poze si apoi a plecat. Pozele finale:
Cam asta a fost tot procesul. Mi-a facut o deosebita placere sa lucrez pe o asemenea masina, cu toate ca vopseaua este foarte moale. Si un sfat catre cei care tin la masinile personale: ingrijiti-le periodic.
Orice intrebare, sfat, feedback sau critica sunt binevenite. Nimeni nu s-a nascut invatat. Multumesc pentru atentie!
Cookie-urile ne ajuta sa iti oferim servicii mai bune. Prin folosirea site-ului, confirmi ca esti de acord cu folosirea lor de catre Pro Detailing.
4 Comments
Arata bine!
Incet incet incepe sa-ti placa sa faci si exteriorul vad 😛
Ma bucur ca exista oameni in Romania care se pricep la treaba asta! Atatea masini de lux si nimeni sa le intretina cu adevarat!
Bravo baieti ! faceti o treaba minunata……
Multumesc pt sustinere!
stiu ca lucrezi profi, ca sunt clientul tau, dar acu vad ca stii si sa prezinti procesul pas cu pas.
bravo man, un job reusit.
Andrei Tentean
SKN Romania