Desi fibra de carbon pe autovehicule poate fi considerata un material exotic, din fericire nu necesita unelte, produse sau tehnici de mentinere exotice pentru a arata cat mai bine! In principiu, poti si ar trebui sa ai grija de componentele din fibra de carbon intr-un mod deloc diferit de ingrijirea suprafetelor vopsite. Se spala in acelasi fel ca partile vopsite, se polisheaza pentru indepartarea zgarieturilor si a luciului sporit, si se ceruiesc si se aplica sealant in acelasi mod. Luand majoritatea componentelor din fibra de carbon cu care am lucrat, am descoperit ca stratul de la suprafata este putin cam moale. Avand in vedere acest lucru, incep intotdeauna cu cea mai putin agresiva metoda si maresc nivelul de taiere, daca este nevoie, pentru a obtine rezultatele dorite.
Din moment ce capotele din carbon sunt cele mai des intalnite elemente, le voi folosi pe acestea drept exemplu pentru a arata cum se ingrijesc. Pentru intretinere periodica, spala si usuca capota asa cum faci cu intreaga masina in mod obisnuit si aplica sealantul sau ceara preferata. De cateva ori pe an (mai ales in zonele nordice), este indicat sa folosesti argila pentru decontaminare pentru a indeparta contaminarile impregnate in suprafata…exact asa cum ar trebui sa faci si cu restul masinii. Si atunci cand vrei sa polishezi suprafata din carbon cu masina de polish pentru a indeparta zgarieturile de tip panza de paianjen si/sau sa restaurezi luciul si claritatea, atunci iti recomand sa folosesti polishuri mai fine, cum ar fi Menzerna 106FA sau Meguiars M205 si paduri de polish mai usoare (alb, negru sau tangerine Lake Country pad).
Mai jos este un exemplu de carbon zgariat sever si cu holograme (cel mai probabil din fabrica, din moment ce masina avea doar 800 de mile la bord). Acesta era pe un Ferrari F40 Scuderia. Cand am facut inspectia initiala a interiorului masinii, am observat rapid ca panourile usilor din carbon erau putin incetosate, iar cand am pus lanterna pe acestea am vazut in ce stare proasta erau. Totusi, cu doar cativa pasi rapizi, am reusit sa readuc culoarea si luciul carbonului la un cu totul alt nivel, iar acestea aratau absolut minunat cand am terminat. Arunca o privire la cat de severe erau zgarietulie, incetosarea si hologramele inainte de tratament:
In primul rand, am curatat bine suprafata cu ajutorul unei sticle cu pulverizator care continea Optimum No Rinse, si am uscat-o. Apoi am lipit banda protectoare pe toate plasticele si accesoriile de montare. Cand am terminat, am ales Meguiars M205 impreuna cu un pad 4″ Tangerine Hydro-Tech (taie mai bine decat cel alb, insa finiseaza aproape la fel de bine ca cel negru), si am folosit masina mea de polish Porter Cable 7424XP D/A. Principalul motiv pentru care am ales Porter Cable si nu Makita, este pentru ca acesta este mai mic si ajunge mai bine in zone mai stramte. Dupa doar o trecere, aceasta combinatie a reusit sa indeparteze probabil 95% dintre defecte si am observat imediat o diferenta in culoare, odata ce incetosarea a fost indepartata in siguranta.
Dupa o trecere cu masina de polishat, insa inainte de a aplica sealantul:
Dupa polish, am sters suprafata cu Meguiars M34 Final Inspection (se poate folosi si IPA sau Menzerna Top Inspection) pentru a indeparta toate reziduurile lasate de polish, apoi am aplicat un strat de sealant Blackfire’s Wet Diamond (se poate folosi si Chemical Guys JetSeal 109). Acesta a adaugat si mai mult luciu, impreuna cu un strat de protectie.
Deci, morala acestei povestiri este ca nu ar trebui sa ne fie frica sa ingrijim si sa polisham suprafetele din carbon…au nevoie de dragoste la fel ca si vopseaua de pe masina! Doar fii bland cu acestea, nu folosi chimicale dure si utilizeaza polishuri si paduri fine atunci cand indepartezi defectele.
Autor: Todd Cooperider
Sursa: DetailedImage
Cookie-urile ne ajuta sa iti oferim servicii mai bune. Prin folosirea site-ului, confirmi ca esti de acord cu folosirea lor de catre Pro Detailing.