„Am inceput de curand sa polishez masinile familiei si ale prietenilor mei, si pe a mea de asemenea, insa mereu imi intra polish prin crapaturi. Cum sa fac sa scot polishul de acolo?”
Multumesc ca ai postat intrebarea, Christopher.
Aceasta este o problema foarte frecvent intalnita pe care noi, cosmeticienii auto, trebuie sa o abordam de fiecare data cand facem un proces de polish. Cum decidem sa o rezolvam depinde de fiecare persoana in parte, insa alocarea timpului pentru a o rezolva cum trebuie este un semn al unui proces de cosmetica auto de calitate. Am vazut o gramada de masini care au fost “cosmetizate” in trecut, si din pacate persoana care s-a ocupat de masina a lucrat si in zonele cu crapaturi, insa nu a curatat mizeria dupa aceea. Acesta este un finish neterminat si arata foarte neprofesionist. In functie de polish sau de amestecul utilizat, poate de asemenea sa se intareasca foarte tare in timp si sa devina foarte greu de indepartat.
Prima optiune pe care o ai este aceea de a preveni polish-ul sa intre in crapaturi in primul rand. Poti acoperi cu o banda cusaturile, in jurul luminilor, emblemele si orice alte zone in care polish-ul ar putea intra. Acoperirea cu banda nu numai ca previne impregnarea polish-ului in aceste zone, ci protejeaza de asemenea marginile delicate precum si alte componente. Asa cum poti vedea in poza, am aplicat banda pentru a preveni intrarea polish-ului in acel spatiu:
Am vorbit despre cum sa previi intrarea polish-ului in crapaturi, asa ca, acum sa aruncam o scurta privire la modul in care acesta poate fi eliminat. La finalul sesiunii de polish, vom avea intotdeauna reziduuri si resturi pe marginile unde a fost lipita banda, si de asemena le vom avea si in zonele unde nu s-a putut lipi banda. Acest proces poate deveni consumator de timp, insa trebuie facut corespunzator. Trebuie sa fii foarte atent in timpul acestui pas, altfel vei risca sa zgarii zonele pentru care ai alocat o buna parte din zi (sau mai mult) sa le polishezi. In primul rand, asigura-te ca ai cateva prosoape din microfibre curate de inalta calitate doar pentru aceasta sarcina. Trebuie sa te asiguri ca vei trece cu rapiditate la o zona curata a prosopului, deoarece polish-ul sau amestecul se pot imbiba foarte repede in prosop, si in functie de produsul pe care il folosesti, un prosop murdar ar putea deteriora finishul.
In ceea ce priveste solutiile pentru curatat, ai cateva optiuni diferite. Eu prefer cateva cu care lucrez la indeplinirea acestei sarcini. Din moment ce curat praful lasat de polish din ramele usilor, de sub capota si in zona portbagajului in acelasi timp, folosesc de obicei o sticla de solutie pre-amestecata Optimum No Rinse la ratia de Quick Detailer. Pot sa curat toate aceste zone si sa indepartez polishul si de pe margini. Doar pulverizeaza putin pe prosopul din microfibre, si sterge usor pentru a indeparta reziduurile lasate de polish. Inca o data, daca esti aproape de o suprafata vopsita si la vedere, fii atent sa nu deteriorezi finishul. Alte cateva produse pe care le mai folosesc sunt Meguiar’s M34 Final Inspection, si Meguiar’s Ultimate Quick Detailer. Daca este vorba de un amestec sau un polish al unui cosmetician auto anterior, si este imbibat in zona semnalelor laterale sau a luminilor din spate, voi pulveriza putin alcool isopropilic pentru a inmuia reziduurile. Daca exista reziduuri bine impregnate lasate de altcineva si s-au intarit, atunci poti folosi un amestec proaspat sau polish pe un prosop din microfibre pentru a curata acele zone inainte a incepe propriul polish.
Acest lucru iti poate lua destul de mult timp pentru a il face cum trebuie, insa vei vedea o diferenta uriasa dupa ce ai terminat treaba. Sper ca aceste informatii sa te ajute! Daca mai ai intrebari sau comentarii, te rugam sa nu eziti sa ne intrebi.
Autor: Todd Cooperider
Sursa: Detailed Image
Cookie-urile ne ajuta sa iti oferim servicii mai bune. Prin folosirea site-ului, confirmi ca esti de acord cu folosirea lor de catre Pro Detailing.