În primul rând … tutorialul video … Iată ce este o trecere peste o sectiune atunci cand se foloseste masina de polish…
Când este vorba despre slefuire pe forumuri sau chiar la cursurile de detailing, întotdeauna apar întrebările de mai jos,
* Ce este o trecere?
* Cate treceri trebuie sa fac?
* Ce este o secţiune de trecere?
Definirea unei treceri
Există două definiţii ale cuvântului trecere în care se referă la slefuire cu orice tip de maşină.
O singura trecere
O singură trecere este doar asta. Este atunci când vă mutaţi masina de polish dintr-o parte a secţiunii pe care lucrati in cealalta parte a sectiunii in care lucrati. Asta-i o singură trecere.
Trecerea peste o sectiune:
O trecere peste sectiune este atunci cand miscati masina de polish inainte si inapoi, sau din fata in spate, trecerile suprapunandu-se pentru a acoperi intreaga sectiune o singura data. Asta-i o trecere peste o sectiune.
De cele mai multe ori, dacă aveti de gand sa inlaturati defecte de pe sectiunea respectiva, trebuie sa faceti 6-8 treceri peste sectiunea respectiva inainte sa va simtiti confortabil ca ati inlaturat defectele sau ca sunteti la sfarsitul ciclului de lustruit cu pasta pe care o folositi.
Ciclul de lustruit:
Ciclul de lustruit este timpul necesar in care puteti lucra inainte ca particulele abrazive sa se sparga, (asta daca folositi produse ce contin particule abrazive care isi micsoreaza dimensiunea pe masura ce sunt lucrate), şi / sau produsul începe să se usuce şi veţi pierde caracteristicile de lubrifiere ale produsului. Produsele au cicluri de lucrat diferite, in functie de tipul de particule abrazive utilizate in compozitie si diferitele ingrediente utilizate pentru a suspenda substantele abrazive si oferi lubrifierea.
Factorii care afectează ciclul de lustruit includ,
* Temperatura ambiantala
* Temperatura de suprafaţă
* Dimensiunea zonei de lucru
* Tipul de maşină
* Tipul de material al pad-ului
* Umiditatea
* Vant sau de fluxul de aer din jurul maşinii
* Cantitatea de produs utilizata
* Tehnica
Tehnica uda de lustruit
Cele mai multe produse abrazive si pentru lustruit (compound & polish) ar trebui folosite astfel incat pe suprafata de lucru sa fie mentinuta un strat umed in timp ce produsul este lucrat. Umiditatea produsului lubrifiaza vopseaua astfel incat particulele abrazive corecteaza stratul de lac. Daca sectiunea pe care lucrati nu este lubrifiata, datorita particulelor abrazive, pot ramane zgarieturi pe sectiunea respectiva dupa ce ati trecut cu o pasta abraziva.
Tehnica de lustruit uscata
Există unele produse pe piaţă în cazul la care producatorii recomanda folosirea lor pana ce produsele s-au uscat. Deoarece produsul se usuca, vei vedea un strat de praf, deoarece rezidurile pastei devin o pulbere si vopseaua va avea un efect uscat de stralucire.
Desi unii producatori recomanda acest lucru, este important sa intelegem ceea ce se intampla la nivelul suprafetei vopsite in timp ce lucrati pe suprafata respectiva. In timp ce produsul se usuca, pierdeti puterea de lubrifiere a produsului, si prin urmare frecarea va creste la fel ca si temperatura. Pentru ca frecarea si temperatura cresc, sunt mari sanse sa apara zgarieturi datorita particulelor abrazive si / sau pad-urilor folosite, sau chiar datorita amandurora.
In timp ce avem incredere ca producatorii isi cunosc produsele proprii, atunci cand aruncam o privire mai atenta la ceea ce inseamna lustruirea unei suprafete mai delicate asa cum este lacul auto, nu are sens sa lucrezi pe acea suprafata cu pad-ul de lustruit, fara ca suprafata respectiva sa nu fie umeda pentru ca vopseaua sa fie lubrifiata in timp ce lucram. Mereu recomandam sa urmati instructiunile producatorului si sa folositi propria judecata.
Orice incepator in lustruitul auto (polish), doreste sa i se spuna un semn usor de identificat pentru a sti cand este momentul sa se opreasca din lustruit, dar nu este asa simplu. Asa ca o sa va spun un semn dupa care eu m-am ghidat mereu:
Stratul umed din spatele suprafetii lucrate:
Cand faci o singura trecere peste suprafata de lucru, suprafata peste care tocmai ai trecut ar trebui sa aibe un strad umed vizibil. In cazul in care suprafata din spatele pad-ului este uscata si stralucitoare, nu mai exista lubrifiere si incepeti sa faceti o lustruire uscata. In acest moment, opriti masina de lustruit (polish). Ştergeţi rezidurile ramase pe suprafata vopsita si inspectati supfarata utilizand o lanterna puternica cum ar fi 3M PPS Sun Gun pentru a va asigura ca suprafata este in regula. De obicei, nu puteti cauza nici un lucru rau, dar trebuie sa acordati atentie atunci cand lustruiti, si nu folositi tehnica de lustruit uscata. Daca a aparut vreo zgarietura, puteti re-lustrui acea suprafata foarte repede. Curatati pad-ul, adaugati un pic de pasta abraziva si faceti cateva treceri peste acea suprafata.
IUM (Indepartarea Uniforma a Materialului)
Amintiţi-vă, în cele mai multe cazuri, scopul este de IUM sau indepartarea uniforma a materialului. Motivul este pentru ca trebuie sa inlaturati o cantitate egala de vopsea peste fiecare sectiune de lucru, si in total peste toata masina. Pentru a face acest lucru, aveţi nevoie de o metodă de lucru pe care sa o puteti controla si duplica, si pentru cei mai multi oameni este usor de retinut, de folosit si de duplicat daca se utilizeaza treceri inainte – inapoi sau stanga dreapta.
Autor: Mike Phillips (am primit acordul autorului pentru aceasta traducere)
Sursa: AutoGeek
Cookie-urile ne ajuta sa iti oferim servicii mai bune. Prin folosirea site-ului, confirmi ca esti de acord cu folosirea lor de catre Pro Detailing.