Am auzt termenul de “Jeweling” pentru a spori luciul. Cum se face acest lucru?
Multumesc ca ti-ai facut timp sa postezi aceasta intrebare excelenta, David!
Termenul de “jeweling” este unul dintre nenumaratii termeni pe care i-am intalnit de-a lungul carierei mele in detailing. Alti termeni pe care i-am intalnit care sa descrie aceeasi tehnica sunt: slefuire, rafinare, mirroring, finisare, si, desigur, preferatul meu, reflectus maximus! La urma urmei, acesti termeni nu sunt nimic altceva decat niste cuvinte usor de retinut care descriu pasul final al polish-ului. Personal, cred ca acesti termeni au fost inventati ca o incercare de a face detailingul sa se ridice deasupra altor lucruri, insa, indiferent de acest lucru, este vorba de o treapta a polishului, iar cuvantul “jeweling” se pare ca este cel mai frecvent folosit in zilele noastre.
In ceea ce priveste corectia vopselei, jeweling-ul este considerat un pas optional dat fiind faptul ca majoritatea clientilor nu vor putea vedea beneficiile, nici nu ar fi dispusi sa plateasca pentru asta. Cand este efectuat de catre mine, este efectuat pe masini de interes special pentru proprietari care pot aprecia efortul suplimentar, si vor ca masinile lor sa arate cel mai bine posibil, indiferent de costuri. Acest pas aditional necesita mult timp si multa rabdare, insa rezultatul final cu siguranta intoarce capete!
Inainte de a efectua procesul de jeweling a vopselei, trebuie ca masina sa fi trecut prin toti pasii necesarii corectiei vopselei, avand un finish fara zgarieturi si defecte. Procesul de jeweling pur si simplu da un castig suplimentar de 1% – 3% in aspectul pe care il cautati. Aceasta tehnica este in mod obisnuit efectuata prin utilizarea unei masini de polish rotativa, echipata cu un pad fara putere de taiere, cum ar fi padurile Lake Country negru, albastru, sau purpuriu, si un polish cu abraziune extrem de fina cum ar fi Menzerna 106FA, sau PO85RD. Vei vrea sa folosesti produsul asemenator procesului de polish putin abraziv in timp ce te asiguri ca zona pe care lucrezi nu depaseste 20″ x 20″. Incepe prin raspandirea in mod egal a polishului pe zona pe care urmeaza sa lucrezi de la 600 la 900 rpm. Apoi mareste viteza la 1500-1800 rpm, trecand de mai multe ori prin acelasi loc cu o presiune ferma si consecventa. Continua sa polishezi pana suprafata devine clara, apoi redu viteza si mai treci de cateva ori peste suprafata la 1200 rpm. Redu apoi viteza la 900-1000 rpm si utilizeaza doar greutatea masinii pentru ultimele treceri peste suprafata. Acum ca polishul este complet, sterge excesul de ulei lasat de polish cu un prosop curat din microfibre si bucura-te de luciul perfect!
Intr-o alta nota, este nevoie de ani intregi de practica pentru a stapani masina de polish rotativa, si chiar si pentru cei mai experimentati poate fi dificil sa polisheze in asa fel incat sa nu ramana holograme. Daca nu ai experienta deloc cu rotativa, poti obtine rezulatate similare cu un polisher DA (orbitala sau dual-action), utilizand acelasi pad fara putere de taiere si aceleasi paste de polish ultrafine. De asemenea, nu uita ca toate vopselele sunt diferite, asa ca cel mai bine ar fi sa experimentezi cu diverse instrumente, paduri si polishuri pentru a vedea care se potrivesc finishului tau in mod special.
Sper ca ti-am raspuns la intrebare.
Autor: Chad Raskovich
Sursa: DetailedImage
Cookie-urile ne ajuta sa iti oferim servicii mai bune. Prin folosirea site-ului, confirmi ca esti de acord cu folosirea lor de catre Pro Detailing.