Bill este nou in utilizarea Porter Cable 7424XP, are cateva vehicule acasa, si intreaba cu privire la selectia de produse si tehnici:
„Salut,
Am un Audi A6 din 2004, verde metallic irish. Cred ca este un strat de vopsea cu lac incolor, insa nu stiu daca lacul este moale sau tare. Am Menzerna Power Finish PO203, Menzerna Polish PO85RD si Klasse High Gloss Sealant Glaze in inventarul meu – impreuna cu Porter Cable 7424XP si pad-uri de polish/finisaj portocalii, albe si verde deschis. Cum imi sugerezi sa polishez si sa aplic un sealant? Asta ar fi primul meu “detailing”. Apoi voi continua cu Lexus-ul sotiei mele din 2004. O idee de strategie aici?
Bill”
Multumim ca ne-ai scris! In primul rand, Audi aplica de obicei un strat (foarte) tare de lac, in timp ce Lexus unul moale. Avand in vedere aceste lucruri, Audi-ul va cere mult mai mult efort decat Lexus-ul. Poti utiliza ambele polish-uri pentru ambele vehicule, totusi, daca ai defecte adanci pe Audi, vei vrea sa iei in considerare ceva mai agresiv pe parcurs (Menzerna SIP sau ceva chiar mai agresiv ar fi Meguiars M105). Totusi, din moment ce esti abia la inceput, ar trebui sa iti acorzi timp pentru a te obisnui cu produsele si cu procesele inainte de a urmari toate defectele. Vei avea in continuare abilitatea de a obtine o mare diferenta in ceea ce priveste ambele masini cu produsele si ustensilele pe care le ai.
Dupa ce speli si decontaminezi vopseaua de pe Audi, si acoperi chederele cu benzi protectoare, vei fi gata sa polishezi. Cel mai probabil vei folosi PO203 cu un pad portocaliu, insa ai putea sa il incerci mai intai pe cel alb, doar pentru a face comparatie intre cele doua. Aplica 3 sau 4 picaturi de marimea unui bob de mazare de polish pe pad, raspandeste putin solutia, si lucreaza pe portiuni 18 cm x 18 cm polishand suprafata cu presiune medie la viteza 6. Misca padul usor dintr-o parte in alta, suprapunand miscarile pe 50% din suprafata deja lucrata, apoi foloseste aceeasi tehnica pentru directia sus-jos (apoi repeta procesul). Dupa cateva minute polishul ar trebui sa devina translucid, acest lucru insemnand ca a patruns in vopsea. In acest moment ar trebui sa reduci viteza la 4-5, si sa mai treci o data pe suprafete cu presiune mai mica. Acum sterge reziduurile lasate de polish cu un prosop moale din microfibre si inspecteaza-ti munca. Daca finisajul este putin tulbure, atunci si lucrat prea repede si un ai permis polishului sa patrunda, sau ai lucrat pe uscat. Daca se intampla acest lucru, mai aplica cateva picaturi si reia munca, iar dupa aceasta, aspectul ar trebui sa devina mai clar imediat. Cand ai polishat corespunzator o sectiune, vei observa o reducere semnificativa a zgarieturilor, iar culoarea ar trebui sa fie mult mai profunda. Asigura-te ca schimbi padul vechi cu unul nou de cateva ori in timpul procesului pentru a obtine cele mai bune rezultate. Pad-urile vor incepe sa se imbibe cu polish si nu vor mai da acelasi randament. Eu folosesc de obicei 3 sau 4 pad-uri pentru o masina intrega, desi este posibil sa folosesc si mai putine.
Dupa ce ai terminat primul pas al procesului de polish, vei vrea sa revii cu un polish pentru finisaj compus dintr-o combinatie de polish si paduri mai fine. General vorbind, vei folosi ori un pad negru ori unul albastru cu un polish PO85RD. Din moment ce Audi-ul tau are un stratul de lac dur, va fi bine sa foloseti padul alb. Foloseste aceeasi tehnica de baza cu PO203S, insa nu va fi nevoie sa exerciti aceeasi presiune, pentru ca in acest moment doar rafinezi finsajul.
Dupa ce ai terminat de polishat, recomand fie sa mai speli inca o data masina pentru a indeparta uleiul transferat de le polish, fie sa o stergi cu alcool izopropilic (zisa si stergere IPA). Pur si simplu toarna solutia IPA cumparata din magazin intr-un pulverizator, pulverizeaza pe suprafata, sterge cu o carpa din microfibre, si apoi continua cu restul de sectiuni ale suprafetei. Acest proces va lasa o suprafata complet curata care va ajuta ca sealantul sa adere mai bine. Odata ce ai completat acest pas, atunci poti aplica pe suprafata Klasse Sealant Glaze.
Avand in vedere ca Lexus-ul are o vopsea mai moale, vei vrea sa folosesti o combinatie putin diferita. Daca poti vedea suficiente defecte pe suprafata argintie, atunci vei vrea sa incerci mai intai PO203S cu un pad alb. Aceasta combinatie iti va permite o taietura care sa indeparteze majoritatea defectelor si va da un finisaj destul de OK,fara a mai fi nevoie sa faci un polish final. Daca vrei sa dai mai mult luciu, atunci continua cu PO85RD si un pad negru sau albastru.
Pentru ambele masini, poti reveni cu niste combinatii de polish-uri si tampoane fine din cand pentru intretinere.
Felicitari pentru saltul tau catre polish cu masina. Acorda-ti putin timp pentru a te obisnui cu masina, cand si cum polishul patrunde, si care sunt cele mai bune combinatii de polish si pad-uri pentru masini diferite. Dureaza ceva timp si nimeni nu este expert de prima data cand o fac. Insa, chiar si dupa prima data, vei fi uimit de cat de bine masina (masinile) ta (tale) va (vor) arata.
Mult succes, si te rugam sa ne anunti daca putem raspunde si la alte intrebari.
Multumesc,
Todd
Autor: Todd Cooperider
Sursa: Detailed Image
Cookie-urile ne ajuta sa iti oferim servicii mai bune. Prin folosirea site-ului, confirmi ca esti de acord cu folosirea lor de catre Pro Detailing.