„Am citit complet ghidurile scrise de voi in legatura cu domeniul auto, insa intrebarea mea este cum spal materialele cu care lucrez, cum ar fi manusa, prosoapele din microfibre, carpa “mare alba” si galetile?”
Este de fapt o intrebare foarte buna deoarece, din pacate, multi oameni nu savarsesc pasii necesari pentru intretinerea corespunzatoare a echipamentului si instrumentelor. Daca ne dorim ca uneltele noastre sa aiba grija de masina noastra, atunci trebuie sa avem si noi grija de uneltele noastre. Din fericire, avem deja cateva articole care se adreseaza acestui topic, asa ca voi combina informatiile de mai jos cu link-uri catre articole deja existente.
Ingrijirea prosoapelor din microfibre:
Prosoapele din microfibre de inalta calitate pot constitui o investitie mare si vei descoperi ca niciodata nu ai suficiente! Deci, avand in vedere investitia foarte mare pe care o alocam acestor prosoape, trebuie sa luam masurile necesare pentru a ne asigura ca acestea raman eficiente pe termen cat mai indelungat. Deoarece avem cateva articole dedicate acestui subiect, voi oferi doar o versiune de tip rezumat in ceea ce priveste intretinerea si stocarea prosoapelor din microfibre:
– spalati si uscati prosoapele din microfibre separat, nu le amestecati cu celelalte rufe;
– spalare cu apa fierbinte, clatire cu apa rece urmate de mentinerea in uscator la o temperatura cat mai mica;
– nu folositi balsam de rufe atunci cand spalati prosoapele;
– de preferat sa utilizati un agent de curatare dedicat, cum ar fi Smartwax Clean Microfiber – Curatare Microfibre;
– nu permiteti prosoapelor sa cada pe jos; pastrati in garaj un cos de rufe special pentru acestea;
– spalati prosoapele pentru uz general (puternic imbibate, folosite pentru rame de usi etc) separat de prosoapele pe care le utilizati pentru finish;
– pastrati-le in siguranta in locuri ferite de praf, murdarie sau resturi de orice fel.
Articol ajutator: Stocarea si organizarea prosoapelor din microfibre
Intretinerea manusii pentru spalat din blana de oaie:
Daca doriti sa pastrati un finish lipsit de zgarieturi (sau sa preveniti aparitia acestora), este absolut necesara pastrarea manusii de spalat curata, intr-o conditie excelenta. Tehnici improprii de spalare sau o conditie proasta a manusii de spalat pot transforma rapid un finish ca acesta:
Intr-unul ca acesta:
Acum ca v-am captat atentia datorita fotografiilor cu Corvette-ul negru, sa aruncam o privie mai atenta la ce anume trebuie sa facem pentru a pastra manusa de spalat in cea mai buna forma. Primul pas este acela de a ne asigura ca o mentinem curata in timpul spalarii. Prin utilizarea metodei de spalat cu cele 2 galeti, veti reduce semnificativ cantitatea de muradarie si resturi care se imbiba in manusa. Dupa ce ati terminat de spalat masina, manusa trebuie spalata bine, uscata si depozitata in siguranta. Din pacate, multi oameni o arunca pur si simplu in galeata (fara sa o spele) pana data viitoare. Aceasta metoda permite ca murdaria sa se imbibe in manusa si mucegaiul sa se formeze, ca sa nu mai vorbim ca manusa va mai absorbi cam tot ceea ce este prin aerul din garaj (praf, iarba, murdarie, insecte etc).
– nu lasati NICIODATA ca manusa din blana de oaie sa cada pe jos;
– imediat dupa folosire, spalati usor manusa, de mana, in chiuveta. Mie imi place sa o las un pic sa se inmoaie in apa si sa o agit putin pentru ca murdaria sa se desprinda de pe fibrele interioare ale manusii. Chiar si dupa ce o clatiti cu furtunul dupa ce ati spalat masina, ati fi uimiti sa vedeti cat de multa murdarie se depune pe fundul chiuveteti prin metoda aceasta de spalare;
– clatiti in final, stoarceti manusa de excesul de apa si agatati-o undeva pentru a se usca. Eu am umerase cu cleme cu care prind manusa si o las sa se usuce in spalatorie;
– odata uscata, depozitati manusa intr-un loc in care aceasta este ferita de praf, murdarie sau alte contaminari (nu o aruncati intr-o galeata sau sa o lasati sa zaca pe un scaun undeva!).
Articole ajutatoare: Cum se curata o manusa din blana de oaie?
Intretinerea galetilor pentru spalare:
Ar trebui sa existe 3 galeti in arsenalul dumneavoastra (una pentru spalare, alta pentru clatirea manusii si alta pentru roti), si sunt sanse mari ca niciuna dintre ele sa nu fie curatata in mod regulat. Iesiti afara si uitati-va in special la galeata pentru clatirea manusii si la cea pentru roti…probabil ca arata destul de rau pe interior si contin destul de multe reziduuri. Si atunci cand le puneti una intr-alta, murdaria de pe fundul uneia patrunde in interiorul celeilalte.
Nu exista nimic special de facut atunci cand vine vorba despre intretinerea galetilor…pur si simplu spalati-le bine de tot atat in interior, cat si la exterior, din cand in cand sau ori de cate ori este necesar, pentru a preveni imbibarea cu murdarie care ar putea contamina si celelalte mijloace de spalare care intra in contact cu acestea. Folositi, pentru a le curata, o perie pentru uz general sau un burete si efectiv orice fel de detergent sau sapun.
De asemenea, galetile trebuie clatite foarte bine inainte si dupa ce le folositi pentru a spala o masina. In timpul in care au stat pur si implu in garaj, intre spalari, este posibil ca galetile sa fi acumulat ceva murdarie, asa ca asigurati-va ca sunt curate inainte de a le umple.
Alte elemente:
Probabil ca aveti o gramada de alte instrumente pe care le utilizati sau cu care intrati in contact in timp ce faceti un detailing, si doriti sa va asigurati ca si acestea sunt pastrate curate. Daca folositi instrumente murdare, exista riscul de a distruge finishul masinii sau de a murdari un interior curat!
– ocazional, curatati prelungitoarele si mufele. Acestea sunt tarate pe podea si acumuleaza foarte rapid murdarie. Ele va vor murdari hainele si va vor lasa o gramada de resturi abrazive pe maini.
– daca aveti o lampa de inspectie, cum ar fi o lampa Brinkmann, asigurati-va ca manerul acesteia este intretinut. Aceste lampi stau de obicei pe podea atunci cand nu sunt folosite, transformandu-se altfel in inca un obiect care poate transfera murdaria;
– asigurati-va ca toate periile pentru roti sunt curate foarte bine dupa fiecare utilizare. O pulverizare de Meguiar’s All Purpose Cleaner – Curatitor General si un jet de apa cu furtunul ar trebui sa fie suficient. Incercati sa scuturati cat mai bine periile de apa inainte de a le stoca in galeata pentru roti;
– stergeti din cand in cand sticlele cu polish;
– daca aveti cutii pentru depozitare sau sertare (in special in cazul in care stocati prosoape din microfibre si paduri de polish), verificati-le ocazional pentru a va asigura ca sunt curate si ca pe fund nu s-a depus murdarie. Este nevoie de doar putina murdarie pentru a cauza probleme grave vopselei;
Cam asta a fost tot. Tot ce am spus mai sus tine in mare parte de bun simt, insa sunt o gramada de elemente pe care le putem uita atunci cand suntem ocupati sa lucram la o masina. Mentinerea tuturor echipamentelor si instrumentelor curate nu ajuta doar la extinderea vietii acestora, ci si previne transferul mizeriei catre un finish la care lucrati atat de mult sa fie perfect!
Autor: Todd Cooperider
Sursa: DetailedImage
Cookie-urile ne ajuta sa iti oferim servicii mai bune. Prin folosirea site-ului, confirmi ca esti de acord cu folosirea lor de catre Pro Detailing.