Review Optimum Opti-Coat 2.0


Introducerea lui Opti-Coat

Acum doi ani am inceput sa aud zvonuri despre o noua tehnologie minunata care va schimba pentru totdeauna modul in care privim protectia vopselei. Sursele vorbeau despre lucruri cum ar fi “acoperire permanenta”, a nu mai fi nevoie niciodata de a cerui, cum vopseaua ar indeparta cu usurinta murdaria si uleiurile, cum produsul ar oferi o rezistenta mai mare la zgarieturi, rezistenta mai mare la UV, cum nu s-ar oxida, si ar genera o mai mare retentie de luciu. Sincer sa fiu, am ras cand am auzit de o asa idee, lucrand pentru o companie care aplica acele pachete de ingrijire autovehiculelor fara a sta pe ganduri. M-am gandit imediat ca acest nou produs miraculos este unul dintre acei sealnti care necesita reaplicare regulata pentru a pastra garantia valabila…vai, cat m-am inselat!

Introducere Optimum Opti-Coat

Era o noapte intunecata si furtunoasa a anului 2004, cand, intr-un laborator ascuns subteran, un om de stiinta nebun, obsedat de tehnologia polimer, a inceput sa dezvolte si sa testeze Opti-Coat…OK, poate ca totusi nu era un laborator subteran, si acel om de stiinta nebun era David Ghodoussi de la Optimum Polymer Technologies, insa aceasta dezvoltare si testare a continuat pentru inca 3+ ani inainte ca Optimum sa lanseze acest nou produs uimitor in 2008. Cu toate acestea, aceasta nu a fost o lansare obisnuita a produsului si, in cazul in care nu ati urmarit forumul Optimum in timpul stadiilor avansate de dezvoltare, probabil ca nu ati auzit niciodata de Opti-Coat. Nu a existat comercializare pentru acest produs, nu era oferit publicului larg, si nu exista nicio informatie despre el pe site-ul celor de la Optimum. De fapt, acesta era disponibil doar detailerilor profesionisti care au semnat o intelegere prin care se specifica faptul ca au inteles procesul de aplicare si riscurile.

Pe masura ce detailerii profesionisti au pus mana pe Opti-Coat si l-au testat ei insisi, vorba s-a raspandit repede ca fulgerul in comunitatea de detailing. Desi am vazut cateva postari la scurt timp dupa lansarea produsului, nu eram pregatit sa sar in sa. Interesul meu a fost stranit in momentul in care am inceput sa vad recenziile facute de detaileri profesionisti foarte reputati, aceia pe care am ajuns sa ii cunosc foarte bine si pe care ii respectam nespus. In iunie 2010, am comandat prima mea seringa de Opti-Coat si am aplicat-o pe masina mea. Dupa 15 luni in care acest produs fantastic a stat pe masina mea, pot spune cu sinceritate ca mi-a depasit cu mult asteptarile!

De unde il pot comanda?

Dupa o asa introducere, imi pare rau sa spun ca, din cauza naturii sale, Opti-Coat este inca disponibil doar pentru detailerii profesionisti. Opti-Coat este un strat protector permanent si nu este aplicat ca o ceara traditionala sau ca un sealant. Odata ce a fost aplicat, singura metoda de a indeparta Opti-Coat este prin polish, slefuire sau prin utilizarea produselor pentru indepartarea vopselei. Datorita proprietatilor sale impermeabile, IPA, solutia de preparare, detergentii, degresantii, sau alte solutii chimice de curatare nu vor afecta stratul de protectie. In timp ce procesul de aplicare este foarte similar cu cel al lui Opti-Seal, atunci cand aplicati Opti-Coat, trebuie sa va asigurati ca este nivelat inainte de a apuca sa se usuce (si se usuca foarte repede), deoarece odata ce s-a asezat, nu se mai poate da jos. Evident, acest lucru ar putea reprezenta o raspundere importanta in mainile publicului larg, si de aceea este disponibil doar pentru detailerii profesionisti.

Optimum Opti-Coat 2.0 se afla si in portofoliul produselor comercializate de catre Pro-Detailing.ro

Introducere Optimum Opti-Coat 2.0

Pe masura ce tot mai multi detaileri si-au postat experientele cu Opti-Coat, entuziatii detailingului facand parte din publicul larg au inceput sa devina din ce in ce mai frustrati de faptul ca nu puteau obtine acest produs. Ei bine, oamenii minunati de la Optimum Polymer Technologies au fost atenti tot timpul la acest aspect si au petrecut urmatorii 3 ani pentru disecarea formulei. Schimbarile ar face aplicarea mai usoara si mai prietenoasa pentru piata de consum. In primavara anului 2011, Optimum a lansat oficial versiunea pentru consumatori a produsului! (Tobe, va rugam…)
Poarta denumirea de Opti-Coat 2.0 si, asa cum s-a promis, este disponibil pentru publicul larg! 🙂

Opti-Coat 2.0 are aceleasi calitati exceptioanale ale variantei pro (acum numita Opti-Guard), insa actioneaza mai incet, in acest fel oferind utilizatorului mai mult timp pentru a nivela toate zonele in care produsul a fost aplicat prea mult.

Deci, ce este Opti-Coat 2.0 si ce este atat de special la el?

Opti-Coat este un strat protector dintr-un singur component. Odata aplicat, la fel ca si celelelte straturi de protectie, nu este necesara adaugarea de imbunatatiri sau a altor produse de intretinere pentru a-i da mai multa stabilitate.

Opti-Coat vs. Urethane

– Rezistenta mai mare la zgarieturi;
– Proprietati mai bune ale protectiei impotriva murdariei (muradaria si uleiul nu se aseaza);
– Rezistenta mai mare la UV (nu se ingalbeneste in timp);
– Retentie mai buna a luciului;
– Nu se oxideaza (va continua sa tranforme apa in siraguri de margele si va impiedica murdaria sa se aseze pentru multi ani).

David Ghodoussi, CEO
Optimum Polymer Technologies, Inc

Pot spune ca acest produs a fost o binecuvantare pentru mine si pentru clientii mei. Din moment ce am o cariera full-time si fac detailing doar in week-end-uri, imi ramane adesea foarte putin timp sa ma ingrijesc de masinile mele personale. Acum ca masina mea este acoperita de Opti-Coat, se pastreaza curata mai mult timp, atrage mai putin praf, prezinta uzura redusa, se spala si se usuca intr-o clipa, si cel mai important, imi lasa mai mult timp pentru a face alte lucrurii in viata mea. Nu mai trebuie sa petrec jumatate de zi spaland si ceruindu-mi masina in fiecare saptamana, nu ca ar fi ceva in neregula cu asta, doar ca pur si simplu nu mai am atat de mult timp disponibil. Am aplicat Opti-Coat si pe masina sotiei mele. Programul ei incarcat nu imi permite decat cateva spalari pe an si am vrut sa pastrez aspectul si viata vopselei cat mai mult posibil. Caracteristica de economisire a timpului a lui Opti-Coat este cu adevarat un avantaj si un punct puternic de vanzare pentru multi dintre clientii mei.

Cel mai important, cred ca Opti-Coat este revolutionar atat pentru consumatori cat si pentru comunitatea de detailing. Prin oferirea acestui produs clientilor nostri oferim, intr-un fel, un strat de protectie regenerabil, dar cu proprietati mult mai bune. Am folosit aceasta informatie pentru a vinde Opti-Coat clientilor mei, insa este deosebit de important pentru clientii cu masini sport al caror strat de vopsea OEM este foarte subtire (80-90 microni). Chiar daca acesta este un strat de protectie permanent, nu incerc sa il vand ca atare. In schimb, imi educ clientul in legatura cu produsul si evidentierea beneficiilor, incluziv faptul ca un viitor polish ar indeparta mai putina vopsea OEM, din moment ce majoritatea zgarieturilor vor fi in stratul de protectie. Imi place, de asemenea, sa explic ca Opti-Coat ofera o protectie UV crescuta pentru a reface zonele afectate mai mult de polish.

Aplicarea si pregatirea vopselei

Inainte de aplicarea stratului protector, vopseaua trebuie corectata la nivelul dorit de finish. Dupa ce ati corectat vopseaua, nu ar trebui sa faceti un polish agresiv din cauza faptului ca ati putea avaria stratul, asa ca ocupati-va de acest aspect dupa ce aplicati Opti-Coat. Masina ar trebui spalata, realizata o decontaminare cu claybar, si/sau polishata pentru a indeparta toate zgarieturile. Dupa ce masina arata pregatita, asigurati-va ca ati indepartat toate uleiurile lasate de polish. Exista mai multe variante de a face acest lucru, insa eu folosesc o lance de spumare ce contine o solutie obtinuta din Optimum Power Clean si Chemical Guy’s Citrus Wash. Mai intai, clatesc masina foarte bine, apoi pulverizez spuma din lance si o las sa actioneze pentru cateva minute. Apoi, spal masina utilizand metoda 2BM si samponul Chemical Guy’s Citrus Wash, amestecat la raportul de pregatire al vopselei. Clatesc si usuc masina. In cele din urma, odata ce vehiculul este uscat, sterg cu IPA (alcool izopropilic, 15% amestec), pentru a ma asigura ca uleiurile au fost indepartate in totalitate. (Nota: daca utilizati ultimele polishuri de la Optimum, tot ce este de facut dupa polish este stergerea suprafetelor cu un prosop din microfibre cu apa..Totusi, eu as spala oricum masina).

Pe ce suprafete pot aplica stratul protector: suprafete vopsite, roti, plastice, faruri, suprafete cromate.

Nota: Optimum nu recomanda in mod oficial aplicarea de Opti-Coat asupra suprafetelor de sticla. Practic, acesta poate interfera cu claritatea sau poate incetosa daca nu este aplicat uniform sau daca raman pete. Totusi, daca aplicarea este facuta corespunzator, nu ar trebui sa existe probleme, iar eu l-am aplicat cu succes asupra suprafetelor de sticla in numeroase ocazii.

Acum ca ati pregatit masina, va rog sa urmariti filmuletul de mai jos pentru a vedea metoda mea proprie de aplicare.

Aveti aici un alt filmulet care va arata ca trebuie sa fiti nerabdatori in legatura cu momentul in care masina are aplicat stratul de protectie Opti-Coat! 🙂

Sfaturi/Ganduri de incheiere

Desi eu iubesc Opti-Coat 2.0, acest produs nu este pentru oricine; pentru aceia dintre dumneavoastra carora le place sa ceruiasca sau sa aplice un sealant des, este posibil sa doriti sa sariti peste Opti-Coat. Daca nu sunteti stapani pe abilitatile de a indeparta defectele prin polish, acest produs ar putea sa nu fie cea mai buna solutie. Totusi, daca doriti ca masina dumneavoastra sa aiba un strat de protectie Opti-Coat, va sugerez sa gasiti un detailer cu experienta in aplicare.

Daca doriti sa dati o sansa aplicarii de catre dumneavoastra insiva, veti descoperi puncte mai inalte in vopsea dupa ce stratul protector s-a uscat. Puteti nivela aceste zone prin polishare cu Poli-Seal sau cu Optimum Finish, sau puteti repolisha intreaga suprafata si apoi sa aplicati din nou stratul protector. Un exemplu de cum arata aceste puncte inalte, va rog sa priviti fotografiile de mai jos.

Opti-Coat 2.0 nu poate fi stratificat deoarece nu poate adera la el insusi. Daca doriti sa reaplicati stratul de protectie, trebuie sa polishati usor vopseaua pentru ca acesta sa adere in mod corespunzator, asa cum slefuiti o suprafata inainte de a o vopsi. Opti-Coat 2.0 vine intr-o seringa de 20 cc. Aceasta ar trebui sa fie suficienta pentru aplicarea pe doua masini de talile medie. In medie, folosesc 6-8 cc de produs pentru a acoperi intreaga suprafata vopsita, plasticele, sticla si rotile unei masini care este aproximativ de dimensiunea unei Toyota Camry sau a unei Honda Accord. Recomand folosirea unor manusi din nitril sau de latex, precum si protectie pentru ochi pe parcursul utilizarii acestui produs. Cea mai intalnita intrebare care mi se pune este: “pot aplica peste stratul de protectie un strat de ceara, sealat sau un spray de detailing?”. Desi raspunsul este da, acest lucru invinge scopul stratului de protectie, deoarece vopseaua va prelua temporar proprietatile oricarui produs aplicat peste aceasta. Spun “temporar” deoarece cerurile si sealantii nu sunt capabili sa adere la vopsea asa cum o fac in cazul vopselei foarte bine pregatite. Desi acestea pot imbunatati aspectul general al vopselei pe o perioada scurta de timp, durabilitatea acestor produse va fi redusa considerabil.

Exemple de puncte inalte dupa aplicarea de Opti-Coat 2.0:

 


In concluzie, desi nu este un produs pentru toata lumea, eu iubesc Opti-Coat si il folosesc pentru masinile din familia mea si pentru majoritatea masinilor clientilor mei!

 

Autor: Chad Raskovich
Sursa: DetailedImage

Tag-uri:

0 Comments

You can be the first one to leave a comment.

Leave a Comment