Primul pas, al doilea pas…Diverse tipuri de procese de polish

Daca sunteti un pasionat de detailing care ne-a citit articolele despre “cum sa”, sau unul care a citit un articol in care aratam intregul proces de detailing asupra unei anumite masini, probabil ca sunteti familiarizat cu pasul 1 si pasul 2 al polishului. Iar daca sunteti un detailer sau un pasionat, probabil stiti ca acest lucru se refera la cat de multe combinatii de pad/polish putem folosi pentru a indeplini un proces de polish. Acestea fiind spune, putem presupune ca folosirea unui Optimum Poli-Seal pe un pad alb ar constitui primul pas de polish, si utilizarea Meguiar’s M105  impreuna cu un pad portocaliu urmat de Meguiar’s M205  pe un pad negru ar constitui al doilea pas al procesului. Acum ca avem definitia de baza stabilita, sa ne uitam mai indeaproape la termeni, deorece fiecare tip de proces poate fi extins si mai mult (in special primul pas).

Primul pas al procesului de polish

Asa cum am convenit deja, primul pas inseamna…indeplinirea fazei cu o combinatie de un pad si un polish. Toti primii pasi nu sunt insa creati in mod egal, deorece exista o serie de diversi factori implicati care pot determina ce combinatie vom folosi, bazata pe rezultatele pe care dorim sa le obtinem. Ca detaileri profesionisti, chiar si ca razboinici de weekend, suntem pusi fata in fata cu decizii bazate pe conditia masinii respective, nivelul de corectie pe care dorim sa il obtinem, cantitatea de timp pe care o avem la dispozitie si bugetul pe care l-a stabilit clientul. Am procese complete de detailing (spalare, roti, polish, interior, etc) care imi iau cam trei ore cu primul pas al polishului, si am acelasi pachet de baza care imi ia cam 8-10 ore cu primul pas de polish. Cum se poate acest lucru? Sa luam 3 exemple diferite de primul pas al polishului pentru a va putea face o idee despre tot ceea ce presupune acest proces.

De baza: Acest tip s-ar incadra in acel pachet complet de detailing care dureaza trei ore de care va spuneam. Pentru acet tip, folosesc de obicei Optimum Poli-Seal si un pad alb pentru polish, impreuna cu Porter Cable 7424XP. Cu acest nivel sper sa obtin indepartarea aspectului usor de incetosare si a zgarieturilor foarte fine din vopsea, sa curat foarte bine suprafata, sa imbunatatesc nivelul de stralucire si sa adaug un strat de protectie. Un produs versatil ca Poli-Seal se poate folosi foarte usor si va produce un impact considerabil in aspectul general al finishului, sau puteti petrece mai mult timp pentru a-l folosi mai sever pentru a obtine o corectie si mai mare a defectelor. Daca masina are nevoie doar de o imbunatatire usoara si rapida, sau daca exista o lipsa de timp sau de buget, atunci acest prim tip de pasul 1 poate face o mare diferenta. Pentru detailerii incepatori…acesta ar fi un pachet de calitate oferit la un pret mic.

Intermediar: Cand treceti la nivelul intermediar al primului pas de polish, veti cauta de obicei o capacitate mai mare de corectie a defectelor decat ceea ce ofera nivelul de baza, insa veti dori de asemenea sa fiti relativ rapizi. Cu o vopsea moale (Acura, Lexus, Porsche), puteti avea rezultate foarte bune chiar si la acest nivel..de la 60% la 80% in unele cazuri (cazuri cu defecte nu atat de severe, pe o vopsea usor corectabila precum Porsche). Atunci cand trebuie sa fac un proces de detailing la acest nivel, folosesc de obicei Meguiar’s M205, cu un pad alb sau negru impreuna cu PC. Motivul pentru care folosesc M205 este acela ca este un produs non abraziv destul de usor…insemnand ca functioneaza rapid si lasa un finish foarte fin in cele mai multe cazuri. Depinzand de cat de mare este corectia pe care doriti sa o obtineti, va puteti astepta sa adaugati cateva ore la timpul necesar alocat nivelului de baza.

Avansat: Cand se efectueaza acest nivel al primului pas de polish, se merge de obicei pe corectarea cat mai mare a defectelor cat si pe o finisare foarte buna pentru un prim pas al polishului. Nu puteti intra foarte adanc deoarece nu veti mai putea finisa in asa fel incat masina sa arate ca un produs finisat. Daca intrati prea putin, pierdeti foarte mult din capacitatea de corectare a defectelor. De asemenea, in acest stadiu nu trebuie sa va preocupe timpul si nici banii, deoarece clientul aloca o suma mult mai mare atunci cand se efectueaza nivelul avansat al primului pas de polish. Deci ce combinatie de polish/pad/aparat ar trebui sa folositi? Acest lucru depinde foarte mult de diversi factori…cu ce tip de vopsea va confruntati (tare, medie, moale), ce culoare are masina, cat de rea este conditia masinii, si alti factori. Pentru majoritatea masinilor, pueteti folosi Menzerna Power Finish (PO203S) pe un pad alb, impreuna cu PC-ul si veti obtine rezultate uimitoare. Polishul Mezerna este compus din substante abrazive de diminuare care trebuie sa fie complet defalcate pentru a obtine cele mai bune rezultate. Aceasta combinatie necesita rabdare si timp, insa veti fi recompensati la final. In cadrul acestui nivel de polish, un detailing complet (inauntru si in afara) necesita in jur de 8-10 ore. Daca fac acest nivel, trebuie sa imi aloc timpul necesar pentru a ma asigura ca finishul arata pe cat de bine se poate dupa acest prim pas de polish. Am lucrat acest nivel pe masini care aveau multe zgarieturi si holograme, si am obtinut o rata de corectie mai mare de 95%!

Deci, dupa cum puteti vedea, exista o multime de feluri diferite de a efectua primul pas al polishului. Poate dura de la 3 ore, pana la 10 ore. Se poate obtine o corectare usoara, si se poate ajunge aproape de perfectiune. Deci, stiind ce aveti de oferit, ce polishuri functioneaza la diverse nivele si ce anume puteti obtine in cadrul fiecaruia, veti putea fi capabili sa furnizati un nivel perfect de polish tinand cont de pretul si timpul pe care le aveti de alocat.

Pasul 2 al procesului de polish

Asa cum am definit anterior, pasul doi inseamna folosirea a doua combinatii diferite de pad/polish. Primul pas este de obicei un polish agresiv sau un compound impreuna cu un pad de taiere. Al doilea pas foloseste un polish de finish si un pad care sa indeparteze orice resturi lasate in vopsea de catre primul pas, si sa prefectioneze in continuare finishul. Daca va opriti imdeiat dupa compound/pasul abraziv al polishului, vopseaua va ramane cu resturi, zgarieturi usoare si/sau holograme (cunoscute de asemenea si ca urme lasate de masina de polish).

Chiar in ceea ce priveste cea de-a doua categorie, exista diverse nivele de lucru in functie de nivelul dorit de corectie, timp si/sau buget. Daca doriti sa obtineti un nivel mare de corectie cu un finish impecabil, atunci ati putea cumula cei doi pasi ai celei de-a doua categorii cu combinatii ca M105 / M205, Menzerna Super Intensive Polish / 106FA, sau unul pe care l-am folosit forte des in ultimul timp Meguiar’s M105 pe PC urmat de Menzerna 106FA pe un rotativ. Pur si simplu lucrati pe fiecare sectiune odata cu fiecare combinatie, si nivelul de corectie va fi cel scontat.

O alta optiune este aceea de a ramane pe combinatia traditionala compusa din doi pasi, insa petreceti mai mult timp cu compoundul pentru a obtine un nivel mai mare de corectie. Unele vopseluri sunt tari, pretentioase sau au imperfectiuni profunde care nu se vor duce cu o singura aplicare a compoundului, si va trebui sa lucrati mai mult pentru a obtine o rata de corectie de cate 10-15%. Deci, este posibil sa existe cateva zone ale masinii unde puteti aplica doar un pas de compound, iar altele pe care va trebui sa treceti chiar de 2-3 ori. Anumite persoane sustin ca daca treci de doua ori cu compoundul pe o anumita zona, atunci se poate spune ca au existat doua etape (lasandu-va cu un proces din 3 pasi dupa ce ati facut si polishul final). Lasand deoparte semantica, inca utilizati doar doua tipuri de combinatii polish/pad. Scopul in cadrul acestei etape este acela de a obtine cel mai mare nivel de corectie, lasand in acelasi timp un finish atat de fin incat tot ce se poate vedea in vopsea sa fie reflectii pure si clare.

Deci, atunci cand evaluez finishul unei masini, si pot face asta discutand cu clientul care este interesat de o corectie majora, pretul poate fi mai mic sau mai mare in functie de faptul ca folosesc cei doi pasi combinati sau este nevoie de mai multe stadii de compund.

Procesul de polish hibrid

Hibrid? Asta l-ar face un proces de 1.5 pasi? Ce vreau sa spun aici este ca procesele se amesteca in functie de necesitati; din nou, acestea sunt influentate de conditia masinii, tipul de vopsea si de timpul sau banii pe care ii avem la dispozitie. Sa spunem, de exemplu, ca proprietarul vrea ca masina sa sa arate cat mai bine posibil, insa nu isi poate permite sau pur si simplu nu vrea “intregul pachet” pe care il aveti de oferit. Daca este, de exemplu, o masina inchisa la culoare, trebuie sa stiti in mod special ca poti fi doar atat de agresiv incat sa aplici numai pasul unu al procesului deoarece, in caz contrar, vei ramane cu holograme. Insa, daca alegi o combinatie mai putin agresiva, atunci masina inca va avea o gramada de zgarieturi vizibile pe zonele orizontale pe care le vezi cel mai des (capota, portbagaj, etc). Am trecut printr-o situatie similara vara trecuta cu un Ferrari 612 negru, caz in care clientul a dorit ca masina sa sa arate bine, insa nu a vazut necesitatea ca aceasta sa treaca printr-un proces complet de detailing. Stiind cat timp si ce bani aveam la dispozitie, am venit cu un sistem hibrid special pentru aceasta masina, in care am facut polish in 2 pasi pe toate zonele de la vedere, si polish dintr-un singur pas pe zonele mai joase ale masinii. Astfel, in final, zonele care nu pot fi vazute in raza directa a soarelui au obtinut nivelul de corectie asteptat avand in vedere bugetul alocat, iar partile superioare ale masinii au iesit aproape fara cusur. Deci, m-am incadrat in bugetul clientului, nu mi-am donat propriul timp (nimanui nu ii place sa lucreze gratis), iar clientul a obtinut un produs care i-a depasit asteptarile.

Morala acestei povestiri este aceea ca nu trebuie sa va plafonati fie pe un proces polish dintr-un singur pas, fie pe cel compus din doi pasi. Aceasta formula a fost perfecta pentru aceasta masina si pentru acest client si a functionat de minune pentru toti cei implicati. Orice ati face, totusi, nu efectuati un polish hibrid si incercati sa il vindeti ca pe un polish compus din mai multi pasi. Daca ii vinzi cuiva un finish aproape perfect, vei obtine o rata de corectie de 50% in zonele joase ale masinii, clientul nu va fi prea fericit, iar vorba circula repede. Vinde hibridul ca pe ceva intre un proces de un pas si unul de 2 pasi, si explica-i clientului ca partile superioare ale masinii vor arata mai bine decat cele inferioare.

Ei bine, cam asta a fost! Sper ca acum intelegeti mai bine diferitele procese de polish, si exact ce implica ele. Nu te plafona in a te gandi ca fiecare nivel are doar un posibil rezultat, deoarece acum poti vedea ca poti aborda mai multe cai in cadrul fiecarui nivel.

Autor: Todd Cooperider
Sursa: Detailed Image

Tag-uri:

0 Comments

You can be the first one to leave a comment.

Leave a Comment