Polish manual intr-un pas vs cel in trei pasi

Iata o scurta comparatie a tipului de rezultate pe care le poti obtine folosind un curatitor/ceara intr-un pas, (numite si AIO sau toate-intr-un-produs) comparativ cu rezultatele obtinute utilizand un amestec dedicat, urmat de un polish dedicat, urmat de o ceara pentru finisaj dedicata. Pentru aceasta, am avut nevoie de o masina veche, cu o suprafata al carei ultim strat sa fie zgariat. Avand in vedere ca pe masinile negre se vede cel mai bine, am gasit un Saturn SW2 de culoare medie cu multe zgarieturi. Pentru comparatie, am sa folosesc ColorX de la Meguiar’s, un curatitor intr-un pas puternic non-abraziv pentru o sectiune, iar pentru o alta sectiune voi folosi o abordare de tip 3-pasi, cu ajutorul produselor Ultimate Compound, urmat de SwirlX, urmat de NXT Tech Wax.

Pentru sectiunea intr-un pas voi aplica de doua ori ColorX, masand produsul in vopsea cu ajutorul tamponului aplicator Even Coat Microfiber de la Meguiar’s. In cele mai multe cazuri ai lasa ceara/curatitorul sa se usuce inainte de a-l indeparta, insa, pentru ca o voi aplica de doua ori, prima aplicare va fi stearsa imediat si doar a doua aplicare va fi lasata sa se usuce. In esenta, folosesc prima aplicare a cerii/curatitorului ca si cum as folosi un curatitor pentru vopsea pentru a curata in mod real vopseaua. Din moment ce va urma o a doua aplicare, nu exista nici un motiv sa lasam sa se usuce prima aplicare avand in vedere ca cea de-a doua aplicare va indeparta orice ingrediente protectoare depozitate in prima aplicare. Din moment ce ma voi opri dupa prima aplicare, voi lasa cea de-a doua aplicare sa se usuce. Pentru sectiunea in trei pasi voi folosi Ultimate Compound, produs pe care il voi aplica in mod agresiv de doua ori, urmat de SwirlX aplicat cu fermitate la inceput si apoi cu presiunea diminuata spre sfarsitul aplicarii acestui produs. Apoi voi aplica un strat subtire de NXT Tech Wax. Dupa ce vom lasa ambele ceruri sa se usuce suficient, vom sterge reziduurile uscate si apoi vom scoate masina la soare si vom face cateva poze de dupa.

Chiar inainte de a face asta, iti voi spune ce urmeaza sa vezi.  Partea tratata cu ColorX inca va avea o gramada de zgarieturi, insa vopseaua va arata mult mai clara si ca rezultat, vei putea sa vezi atat culoarea vopselii cat si zonele metalice. Va fi de asemenea mai neteda si prin urmare mai lucioasa. Partea pe care se aplica produsele in trei pasi va arata mult mai bine, va exista o reducere dramatica a cantitatii de zgarieturi, iar claritatea, profunzimea si luciul vor arata mai bine.

Ideea este ca in majoritatea cazurilor, vei avea intotdeauna rezultate mai bune atunci cand lucrezi pe un finisaj neglijat, impartind procesul de polish in mai multe etape. Acesta consta in folosirea unui produs special pentru indepartarea zgarieturilor, pentru a indeparta mai intai defectele de la suprafata. Urmeaza apoi aplicarea unui produs mai putin abraziv pentru a  perfectiona rezultatul obtinut de primul pas, si apoi aplicarea unui strat protector de ceara sau sealant. In timp ce abordarea in trei pasi va da rezultate finale mai bune, abordarea intr-un pas va imbunatati oricum aspectul vopselii. Este important sa retii ca ambele abordari sunt foarte bune pentru proprietarii care vor sa isi restaureze ei insisi finisajul vopselii masinii lor. Majoritatea oamenilor vor vrea sa aplice doar un pas dupa ce au spalat si uscat masina, in mod special daca este o masina de zi cu zi, lucru complet de inteles. Altii insa, pot fi dispusi sa investeasca mai mult timp si energie in finisajul masinilor lor, pentru un efort de a obtine rezulatate mai bune. Deci aceasta nu este o scriere despre cat de buna este o abordare comparativ cu cealalta, are pur si simplu menirea de a arata ceea ce se poate astepta o persoana de la cele doua metode diferite atunci cand vine vorba de a restaura un finisaj frumos pentru o masina de zi cu zi, o camioneta sau un SUV.

Sa incepem…

Mai intai am sters masina si am si am decontaminta vopseaua cu ajutorul argilei (clay bar). Masina fusese spalata ieri de catre proprietar, asa ca murdaria pe care o vedeti pe argila este murdarie compusa din contaminarile din aer care s-au lipit de vopsea. Pelicula sau pata pe care o vedeti pe suprafata argilei este de fapt o pelicula de contaminari lipite care au fost indepartate in timpul procesului de decontaminare.

Clay Bar

Iata masina candidata, un Saturn SW2 din 1998. Proprietarul este un tanar si spune ca aluneca cateodata pe capota ca Bo Duke din “Dukes of Hazard”

Finisajul este complet plin cu panze de paianjen si zgarieturi:

Iata cele doua sectiuni, despartite de o alta portiune de mijloc:

Seciunea de jos va primi doua aplicari “sanatoase” de ColorX. Cand lucrezi pe o suprafata neglijata, este de preferat sa lucrezi pe cate o portiune mica in parte si sa folosesti produsul, dur sau umed, pentru a avea o cantitate sufiecienta de curatitor pe suprafata si pentru a diminua abrazivii, pentru a avea putere de curatare si de abraziune mare:

Dupa ce de-a doua aplicare, vom lasa stratul de ceara sa ramana pe suprafata pentru a se usca in timp ce incepem sa lucram portiunea de mai sus.

Pentru sectiunea de mai sus vom aplica de doua ori Ultimate Compond si ca si la pasul cu ceara/curatitor, vom aplica din abundenta produsul dur sau umed, pentru a ne asigura ca exista sufiecienti compusi chimici si abrazivi la suprafata pentru a restaura vopseaua.

Acum aplicam SwirlX, uita-te la reflectia luminii langa tamponul aplicator, deja poti vedea ca Ultimate Compound a indepartat majoritatea panzelor de paianjen si a zgarieturilor si a restaurat o suprafata clara si neteda. SwirlX va perfectiona aceste rezultate pentru un nivel si mai inalt.

Poza de mai jos a iesit cam inchisa, insa in acest moment am terminat ambele sectiuni si astept sa se usuce NXT Tech Wax:

Am indepartat ceara si am scos masina la soare. Partea cu zgarieturi este partea de dinainte a vopselii de langa parbriz.

Ne-am mutat in asa fel incat soarele sa cada pe partea de dupa, acesta este procesul in trei pasi. Poti vedea acum o MARE diferenta. Exista dramatic mai putine zgarieturi iar stratul de la suprafata este din nou clar putandu-se vedea acum pigmentii metalici de sub el.

Aceasta este sectiunea tratata cu ColorX. Inca vei mai vedea o gramada de panze de paianjen si zgarieturi, insa vopseaua este acum clara si se poate vedea culoarea vopselii si pigmentii metalici de desuptul ei. ColorX nu este facut sa indeparteze toate zgarieturile, aceasta este treaba unui amestec, este facut sa faca o treaba buna prin imbunatatirea finisajului doar cu una sau doua aplicari, asa cum am facut in comparatia noastra.

Si iata masina noastra testata; am mutat notele pe o parte pentru ca am facut o poza cu iphone-ul si am vrut sa capturez zgarieturile din vopsea de langa sectiunile pe care le-am lucrat fara aceste note care sa ne stea in drum.

Si o poza de despartire…inca o zi la Autogeek.net!

Autor: Mike Phillips (am primit acordul autorului pentru aceasta traducere)
Sursa: Autogeek.net

Tag-uri:

0 Comments

You can be the first one to leave a comment.

Leave a Comment