Todd Cooperider – Esoteric Auto Detail

Leatherique Romania: Spuneti-ne cateva cuvinte despre dumneavoastra…?
Todd Cooperider: Profesional: Numele meu este Todd Cooperider, proprietarul Esoteric Auto Detail, LLC din Columbus, Ohio USA. Serviciile mele de detailing sunt oferite si prin intermediul NJB Automotive, unui service Ferrari independent, un atelier de restaurare si de detailing situat aici in centrul Ohio.  Aceasta a fost o colaborare excelenta, plina de eforturi din partea ambelor parti pentru ca proprietarii masinilor exotice sa primeasca atat servicii mecanice cat si servicii de detailing de inalta calitate sub acelasi acoperis. In plus fata de serviciile de detailing si de restaurare vopsea, sunt de asemenea autorul unor articole de detailing si managerul sectiunii Ask A Pro pentru Detailed Image. Sunt responsabil pentru selectarea detailerilor de a participa in cadrul programului, gestionez continutul si de asemenea, editez articolele.

Personal: Eu si sotia mea ne-am intalnit in timp ce urmam cursurile Universitatii de Stat Ohio, si suntem fericiti si casatoriti de 20 de ani deja. Avem 2 copii, 3 pisici si un caine (o casa plina!).

LR: Ce v-a determinat  sa intrati in domeniul detailing-ului?
TC:  Este un domeniu care m-a interesat inca de cand eram un copil, si m-am gandit ca ar fi o miscare inteleapta sa iau un domeniu de interes si un hobby si sa il transform intr-o sursa de venit.  Din pacate, nu exista prea multi oameni care au oportunitatea de a-si castiga painea de pe urma a ceva ce le place cu adevarat.

LR: Ce masina conduceti?
TC: O Acura TL Type S din 2007 (neagra, desigur!), si o Toyota Prius din 2010 pentru partea mai ecologica a mea.

LR: Cat de des va supuneti masina unui proces de detailing?
TC: In timpul sezoanelor mai calde incerc sa o curat bine o data pe saptamana. In timpul iernii insa, o curat pur si simplu cand pot. Cat despre polishat, ii aplic un polish usor cam de doua ori pe an.

LR: Care este produsul de detailing care va place cel mai mult?
TC: Exista o gramada de produse cu care se lucreaza minunat, insa daca ar trebui sa rezum la unul singur, ar trebui sa spun ca este vorba de Leatherique Rejuvenator Oil si Prestine Clean, folosite impreuna. Este ceva in masarea acestor produse in piele cu mana goala…sa nu mai vorbim de faptul ca este un produs extraordinar care functioneaza la fel de bine precum se spune in reclame.

LR: Care este produsul de detailing low cost care va place cel mai mult?
TC: Inca o data, exista foarte multe produse bune, insa probabil ca as alege Meguiars Quik Interior Detailer. Este foarte eficient, este foarte usor de folosit, este versatil, este un produs pe care orice persoana ar trebui sa il aiba in arsenalul lor (indiferent de nivelul de calificare), si se vinde cu aproximativ 7 dolari.

LR: Ne puteti descrie experienta a prima data cand ati facut un proces de detailing?
TC: Pai sunt batran si grizonat acum si nu sunt sigur ca imi amintesc atat de departe! Totusi, serios vorbind…imi amintesc prima data cand am facut un proces de detailing pentru bani. Eram atat de concentrat pe atingerea perfectiunii si de a face o impresie buna cllientului incat nu mi-a pasat cat de mult timp mi-ar lua sa o fac sau daca ar fi profitabil. Imi doream pur si simplu ca clientul sa fie uimit de felul in care a iesit masina. Cand am terminat in sfarsit, am stat deoparte si am privit cat de bine arata masina si ma m-am gandit : “wow…eu am facut asta!”. Iar privirea de pe fata proprietarului…stiti la care privire ma refer…atunci cand nu poate sa creada ca este aceeasi masina…asta m-a prins foarte tare.

LR: Cat de importante sunt curatarea, corectia vopselei si protectia?
TC: Pentru cei care se mandresc cu masinile lor, acestea inseamna totul! Curatarea este importanta, insa curatarea “corespunzatoare” este mult mai importanta. Este un fel ca vechea zicala: “Practica nu dezvolta perfectiune…doar practica perfecta dezvolta perfectiune”. O persoana trebuie sa stapaneasca perfect arta de a curata si a usca pentru a mentine un finisaj frumos. Corectarea vopselei este mai mult decat o calificare…este o arta. Pentru detaileri si pentru pasionatii de detailing, corectarea vopselei este ceea ce le separa munca de munca celorlalti. Chiar si o masina cu zgarieturi tip panza de paianjen si alte defecte poate straluci, insa dupa ce trece prin corectare corespunzatoare a vopselei, va straluci ca o bijuterie!

Protejarea suprafetelor, fie ele de vopsea, metal, plastic sau orice alt material este critica pentru a mentine masina sa arate cat mai bine posibil pentru mult timp. Aflati care produse si metode se potrivesc cel mai bine fiecarui tip de suprafata si asigurati-va ca raman protejate in concordanta.

LR: Preferati aplicarea cerii cu mana sau cu aplicatorul si cate straturi de ceara trebuie sa aplicam in opinia dumneavoastra?
TC: Eu personal, prefer sa utilizez un aplicator de spuma deoarece simt ca pot obtine o mai mare distributie a cerii prin aceasta metoda. In opinia mea, persoanele care prefera sa ceruiasca in loc sa foloseasca un sealant, se bucura de tot procesul, si o vor face des (poate fi terapeutic pentru unele persoane). Acesta fiind cazul, propun aplicarea unui strat egal, si reaplicare lunara. Depinde, de asemenea, foarte mult de ceara deoarece unele pot dura cateva saptamani in timp ce altele pot dura luni intregi. Si in ceea ce priveste unele ceruri, vor avea curatitori in ele ceea ce va va impiedica sa obtineti cu adevarat aplicarea a mai multe straturi.

LR: Cate ore v-a luat sa aplicati cel mai lung proces de detailing?
TC: Ei bine, eu sunt destul de eficient in ceea ce priveste timpul meu si procesele mele, insa ocazional se ivesc procese complicate care se pot intinde pe o raza de 25 sau mai multe ore. Cam asa consider ca este un proces normal de detailing. Daca te referi la restaurari sau masini de show, poti dubla usor timpul mentionat mai sus.

LR: De ce este nevoie pentru a fi un foarte bun detailer?
TC: Cred ca cel putin un dram din tulburarea obsesiv compulsiva! In primul rand, trebuie sa stapaneasca elementele de baza, si sa aiba o dorinta interminabila de a invata despre noi produse si procese. Documenteaza-te, pune intrebari, si nu-ti fie frica sa incerci idei si concepte noi. In al doilea rand, trateaza fiecare masina ca si cum ar fi a ta. Preia in proprietate masina cand este in posesia ta si ofera-i cea mai buna ingrijire posibila. In cele din urma, petrece o cantitate egala de timp pentru a invata despre vanzari, marketing si afaceri in general. Fiind bun sa polishezi vopseaua nu va fii suficient pentru a te deosebi de competitori. Invata despre cum sa te vinzi pe tine si depre cum sa iti vinzi afacerea, si devino un bun agent de vanzari in acest proces. Trebuie sa te simti confortabil sa vorbesti cu oameni la toate nivelurile. Fii profesionist!

LR: Ce ar trebui sa faca un incepator pentru a deveni un bun detailer?
TC: Cred ca si aici se aplica raspunsul dat la intrebarea anterioara. Concentreaza-te pe elementele de baza, invata cateva produse perfect, furnizeaza servicii excelente si invata si depre vanzari si marketing.

LR: Care credeti ca sunt cele mai comune greseli in detailing?
TC: Grabirea procesului! Acum, nu ma intelegeti gresit, cred ca este important sa pastrati un ritm constant pentru a maximiza rezultatele intr-o perioada scurta de timp. Insa, totul ia o alta turnura atunci cand procesul devine prea repezit, iar rezultatele sufera in consecinta. Polish-ul intra in discutie aici deoarece, daca nu va faceti timp sa il faceti cum trebuie, atunci nu veti obtine rezultate bune. De asemenea, daca va grabiti oarte tare, poti deveni neglijent si poti uita anumite parti.

LR: Credeti ca spalarea cu aburi si cea fara apa sunt benefice pentru masina?
TC: Cred ca acestea sunt mai benefice pentru mediul inconjurator decat pentru masina in sine. Pe masura ce vedem mai multe restrictii in utilizarea apei, si mai mult accent pe produsele si procesele ecologice, cred ca este foarte important ca noi sa exploram si sa practicam metode alternative.

LR: Ce alte activitati va mai fac placere atunci cand nu faceti detailing sau vindeti produse?
TC: Alte hobby-uri si interese in afara de masini:

Motociclete: Am fost implicat in motociclism mai toata viata mea. Pana de curand am participat in mod regulat la zilele raliului sportbike. Conduc de asemenea dirt bikes, atv-uri si snowmobile ori de cate ori am ocazia sa o fac.

Speedskating: Sunt un skater de curse scurte, si pur si simplu iubesc acest sport. Anul trecut m-am calificat in U.S. Age Group Nationals. Desi se putea si mai bine, l-am intrecut pe campionul national la start si pe parcursul primei ture de 500 m, asa ca vad acest lucru ca pe o mare realizare.

High-end Audio: Intre sistemul din casa mea, sistemul din masina mea si castile mele, imi mai place sa glumesc spunand ca am cheltuit fondurile copilului meu pentru colegiu pe obiceiurile mele audio! Acesta a fost intotdeauna un hobby si un interes major al meu.

LR: Cum ati invatat sa faceti polish?
TC: Am invatat singur. Am citit un pic, am cumparat instrumente si produse si am continuat sa le testez pana mi-a iesit cum trebuie. De atunci, continui sa citesc si sa vorbesc cu alti detaileri pentru a-mi perfectiona abilitatile…sunt intr-un continuu proces de invatare!

LR: Masina care va place este………….pentru ca……….?
TC: 1967 Shelby Mustang. Eu si sotia mea ne-am nascut amandoi in 1967, asa ca ne place cam tot ce este fabricat in acel an. Intotdeauna am fost un fan al erei anilor ’60 in ceea ce priveste Mustangul…

LR: Masina pe care va place sa o supuneti unui proces de detailing este…..pentru ca….?
TC: Nu am o masina preferata cu care sa lucrez. Imi place sa lucrez la Ferrari pur si simplu pentru ca este o opera de arta. La Porsche si Lexus pentru ca vopseaua lor este o bucurie cu care sa lucrezi. In cele din urma, totusi, imi place mult sa lucrez la masinile ale caror proprietari sunt adevarati pasionati de masini ca si mine datorita relatiei care se cladeste inevitabil intre mine si ei.

LR: Cu ce va place sa lucrati mai mult: O masina de zi cu zi sau o supermasina?
TC: O intrebare grea…Cu masinile de zi cu zi se lucreaza mai usor, insa supermasinile sunt foarte speciale si odata ce ai terminat cu ele devii parte a istoriilor lor proprii. In final pentru mine insa, este vorba de transformarea prin care trece masina. Indiferent de tipul masinii, imi place sa privesc tranformarea pe tot parcursul ei, si apoi sa stau deoparte cand termin si sa ma bucur de frumusetea la care am ajutat.

LR: Daca mai aveti ceva de spus …..?
TC:  Multumesc inca o data tuturor celor care m-au ajutat de-a lungul drumului…nu as fi obtinut acest nivel al succesului fara suportul si sfaturile din partea familiei, prietenilor si colegilor mei!

Multumesc, Todd!