George Pavlisko Jr (Leatherique.com)


Leatherique Romania
: Spuneti-ne cateva cuvinte despre dumneavoastra…?
George Pavlisko: Dragostea mea pentru masini a inceput ca ucenic al tatalui meu care a facut restaurari masive ale clasicelor dinainte de razboi, inclusiv Auburns, Bentley, Dusnberg, Jaguar, Benz, BMW, si RR. Am facut aproape toate sarcinile care presupuneam forta de munca intensiva, inclusiv am lustruit suruburile inainte ca acestea sa fie plasate din nou pe masina. Am invatat sa vopsesc  autoturisme prin utilizarea echipamentelor de pulverizare pentru a stabili un model elegant cu apa si sapun pentru spalarea usilor garajului. Restaurarea pielii a aparut din cauza concurentei acerbe in cadrul circuitului de show-uri auto. Exista intotdeauna anumiti tipi care isi “cumpara” trofeul pentru vopsirea de piele, in timp ce altcineva face treaba pentru ei. Tatal meu a facut toate lucrarile cu propriile sale maini. Prin incercari si erori de lucru a formulat produsele noastre pentru a restaura supletea luxoasa si curatarea profunda a pielii astfel incat nu exista nimeni pe piata care sa poata face asta. Vopselurile au aparut ca un raspuns la ce a spus mama despre interiorul Bentley-ului nostru din ’39, “masina arata minunat, George, pacat ca interiorul are inca nuanta asta de maro. Ar arata mult mai bine cu o nuanta de verde care sa se asorteze cu vopseaua”. Asa ca tatal meu a creat vopselurile noastre pe baza de apa pentru piele, atunci cand toate celelalte produse erau pe baza de lac si a stabilit standardul in industrie pentru tehnologia ecologica bazata pe apa pentru restaurarea si colorarea pielii.

LR: Ce v-a determinat sa intrati in afacerea cu restaurarea pielii?
GP: Am devenit chimist prin educatie, insa masinile sunt pasiunea mea, si intotdeauna am cate o restaurare, sau 2, sau 3, sau 4 la care lucrez pentru a imi ajuta prietenii cu masinile lor. Pot spune ca pe parcursul vietii mele, am detinut sau am lucrat la aproape toate masinile existente.

LR: De cat timp va ocupati cu produse pentru piele?
GP: Afacerea noastra a inceput neoficial prin 1960. Pe atunci tata deja incepuse sa imparta Rejuvenator Oil prietenilor sai pe la show-uri auto. Produsul se numea “secretul de argint al masinilor” pentru ca formula era imbuteliata intr-o cutie argintie sigilata. Pe masura ce mai multe persoane il incercau si vedeau rezultate dramatice, isi doreau mai mult pentru alte proiecte si impartaseau descoperirea cu alti prieteni. Astfel s-a dezvoltat o industrie in cadrul circuitului auto. Pasionatii de masini si cluburile au fost intotdeauna cei mai mari suporteri si ei stiu ca este nevoie de timp si de dragoste pentru ca masinile lor sa arate cel mai bine posibil, astfel incat acestea vor dura generatii intregi. Cu totii stim ca cu aceste clasice fine suntem custozi doar temporar, si ca in viitor altcineva va prelua traditia de a le ingriji. Pasionatii de masini isi trateaza fiecare masini si motor ca pe niste trofee pe care le poseda, asa ca suntem intotdeauna incantati sa lucram cu ei.

LR: In ce an ati inceput sa vindeti produse pentru piele?
GP: Afacerea noastra a fost oficiala pe la inceputul anilor 1960. Adrian West, un prieten drag de familie si un pasionat al masinilor Rolls Royce a facut un test documentat al intregului nostru proces, si a catalogat produsele noastre  ca fiind “Pur si simplu cele mai bune pentru pielea unui Rolls Royce”. Rezultatele sale au fost publicate in revista Flying Lady si inca avem copii ale articolului original.

LR: Ce masina conduceti?
GP: Iubesc sa conduc si in prezent ma ocup de restaurarea a catorva Porsche 928S. Nu am putut sa gasesc unul cu un interior decent, asa ca, in afara de provocarea de a restaura masinile, lucrez din greu sa fac interiorul sa arate cat de bine posibil

LR: Cat de des curatati o masina?
GP: Depinde de cat de mult timp am.

LR: Care produs pentru restaurarea pielii va place cel mai mult?
GP: Rejuvenator Oil este semnatura noastra si a uimit lumea cu rezultate de neegalat aproape 50 de ani. Chiar daca nu ai destul timp si nu faci nimic altceva pentru piele, foloseste Rejuvenator de 2-3 ori pe an pe pielea noua pentru a o intretine si a impiedica sa devina tare, uscata si crapata, sau pe pielea veche. Pielea veche care deja s-a uscat va necesita mai multe straturi. De asemenea, este foarte important sa pastrezi culoarea de la suprafata intacta. Suprafata colorata exista pentru a da o aparenta stilata, insa si pentru a proteja pielea. Inainte de 1990, majoritatea suprafetelor aveau un finish din lac. Pieile mai noi, printr-un mandat al EPA, au un finish mai sigur, bazat pe apa. Finishul este rezistent la apa, insa apa poate absorbi cu usurinta nutrientii din Rejuvenator. Existe zone de uzura obisnuita pe care trebuie sa le avem in vedere mai mult. Acestea includ scaunul soferului care devine abraziv de la frecare, suportul de brat care absoarbe transpiratia, iar materialele rigide din geci, bluze etc strica pielea, la fel se intampla si cu partea de jos a scaunului. Acestea sunt zone de inalta uzura, iar materialele precum blugul actioneaza asupra pielii ca un smirghel de 600. Daca observati culoarea disparand de pe suprafata, trebuie sa luati o vopsea personalizata pentru a mentine suprafata proaspata si intacta. De asemenea, trebuie prevenit ca excesul de apa sa intre in piele atunci cand geamurile sunt deschise si lasarea masinii la soare atunci cand ploua. In cazul in care sigiliile incep sa se usuce, este mai ieftin sa inlocuti incuietorile usilor si ale geamurilor decat sa inlocuiti covoarele, pielea sau sa sa dezvolte rugina in panourile podelelor din cauza umezelii, zapezii sau ploii care pot patrunde in masina in timp ce conduceti.

LR: Va aduceti aminte care este primul produs de restaurarea a pileii pe care l-ati vandut?
GP: Da, faimosul nostru in toata lumea, Rejuvenator.

LR: Ne puteti povesti un pic despre el?
GP: Functioneaza pentru ca este un produs specific pentru piele, compus dintr-un complex de proteine si colageni care sunt absorbiti direct in piele. Produsele noastre nu se aseaza pe suprafata pentru a face ca suprafata pielii sa fie lucioasa, asa cum fac majoritatea produselor comerciale de pe piata. Produsele noastre pot reda supletea chiar si pielii exterm de intarita. Din cauza neglijarii, pielea poate ajunge intr-un punct in care se mumifica si se dezintegreaza la atingere, asa ca este importanta intretinerea pielii ca metoda de prevenire. Chiar daca esti dependent de produsele care fac pielea sa fie lucioasa si care miros frumos, ar trebui sa iti faci putin timp sa folosesti Rejuvenator de 2-3 ori pe an pentru a intretine pielea.  Retineti ca pielea este in doua staturi, pielea in sine care este o incarcatura spongioasa de fibre bazate pe proteine si apoi partea colorata de la suprafata care protejeaza pielea. Primul pas este mentinerea pielii supla, ceea ce face ca pielea sa fie sufucient de puternica atunci cand ne asezam pe ea. Acesta este stratul care incepe sa se crape pe masura ce devine uscat. Stratul de la suprafata are rolul de a proteja pielea. Trebuie pastrata culoarea intacta pentru ca pielea sa fie protejata.

LR: Ne puteti descrie prima dumneavoastra experienta de restaurare a pielii?
GP: Masina tatalui meu, Auburn Speedster, pielea era in aparenta ok, ca a masinilor mai vechi care au piele frumoasa, groasa din cereale de top, insa era tare ca betonul la atingere. A fost nevoie de o luna de aplicari, insa am facut pielea sa arate ca noua, si cu putin efort, masina a castigat primul loc la Hershey in defavoarea unui tip care a investit mii de dolari intr-un interior nou. Cele 2-3 puncte pe care le-am luat pentru originalitate sunt cele care ne-au ridicat in top, cu intretinerea si pastrarea pielii originale intacte fata de cealalta masina cu un interior nou nout.

LR: Cate ore a durat cel mai lung proiect de restaurare a pielii?
GP: Cam o luna pentru ca pielea foarte tare sa absoarba si sa fie restaurata, cele mai multe proiecte nu sunt chiar atat de grave si au nevoie de doar cateva zile sau o saptamana pentru a obtine o suplete luxoasa si o prospetime sanatoasa.

LR: De ce este nevoie pentru a fi un foarte bun detailer?
GP: Trebuie sa iti iubesti masina, indiferent de cat de veche sau noua este, de marca sau model, trebuie sa iti iubesti masina si sa fii dispus sa iti acorzi timp pentru a invata despre ea si de a tine la ea. Tatal meu imi spunea o poveste despre cum a fost intotdeauna, chiar si cand era copil, un impatimit al motoarelor. A servit in armata in sectiunea motoare, pastrand motoarele sa mearga. Era tanar si ii placea sa bea si sa se distreze cu prietenii. Intr-o zi, pe cand el si prietenii lui se indreptau catre un club local, proprietarul a scos un Packard imaculat. Tatal meu a admirat masina si a inceput o conversatie cu proprietarul despre mecanica masinii respective. Tata a spus “mi-as dori ca intr-o zi sa am si eu o masina ca aceasta”. Proprietarul i-a spus ca nu o sa poata sa aiba niciodata o masina ca aceea daca continua sa isi arunce banii pe bauturi in taverne, si desi aprecia afacerea tatalui meu, tatal meu ar fi trebuit sa faca sacrificii pentru a obtine ceea isi doreste in viata. A fost o adevarata lectie de viata, iar tatal meu mi-a impartasit-o si mie. Deci, o masina frumoasa, ca o casnicie frumoasa, o casa frumoasa, o viata implinita, prietenii fidele, toate necesita munca si sacrificii. Trebuie sa fii dispus sa renunti la distractii prea multe si maimutareli si sa incepi sa iti cheltui timpul si banii si sa apreciezi ce este important in viata ta. Daca iti doresti o masina frumoasa, trebuie sa iti faci timp pentru ea asa cum iti faci timp pentru famillie, pentru casa si pentru a merge la pescuit cu prietenii.

LR: Ce ar trebui sa faca un incepator pentru a deveni un bun detailer?
GP: Trebuie sa invete depsre fiecare masina in parte. Daca afacerea ta este detailingul, invata cat de mult posibil despre fiecare masina. Masinile au evoluat pe parcursul anilor, si sunt facute din diverse lucruri. Am vorbit de curand cu un detailer care habar nu avea cum sa polisheze cromul de be bara unei masini mai vechi. De asemenea, invata despre avioane, barci si alte elemente cu care ai putea lucra in cadrul acestei afeaceri de detailing. Ai fi surprins de faptul ca cel care iti cere sa ii faci masina este atat de impresionat de vasta ta cultura in ceea ce priveste pielea incat s-ar putea sa iti ceara sa ii restaurati mobila, motocicleta sau avionul. Invata infiecare zi, cat de mult poti, si fii rabdator. De asemenea, invata cum sa pui intrebarile potrivite oamenilor potriviti pentru a obtine raspunsurile scontate legate de detailing. De exemplu, lucrez in fiecare zi cu oameni care ii intreaba pe vanzatorii de masini care parti ale masinii sunt din piele si ei nu stiu sa le raspunda. Trebuie sa inveti sa suni fabricantii si sa vorbesti cu cei care au proiectat interiorul masinii, sau cu cei care s-au ocupat de detaliile specifice ale interiorului pentru a va putea raspunde intrebarilor despre detailing. De asemenea, multe parti sunt acum din plastic sau din fibra de sticla si trebuie ingrijite mai mult decat partile de metal.

LR: Credeti ca spalarea pe baza de abur sau fara apa sunt benefice pentru masini?
GP: Da, spalarea fara apa este minunata pentru show-uri auto, se face usor si este o metoda de a salva apa din mediul nostru inconjurator. Spalarea cu aburi este singura modalitate de a indeparta urmele unsuroase lasate de drum fara a deteriora vopseaua si este de asemenea perfecta pentru motoarele murdare.

LR: Ce alte activitati va mai fac placere in timpul in care nu restaurati piele sau vindeti produse?
GP: Viata mea se rezuma in principiu la masini, restaurare, si la familia si prietenii mei care, din fericire, imi impartasesc entuziasmul. De asemenea, pentru a ma relaxa, imi place sa lucrez la trenul macheta care imi ocupa aproape tot subsolul. Este o munca in curs de desfasurare si se va schimba, moderniza si i se vor adauga peisaje de-a lungul anilor. Avem un club al trenuletelor si ne intalnim o data pe saptamana si punem trenurile in miscare. De Craciun, familia mea mi-a cumparat un XBox, asa ca ma bucur de o gramada de jocuri istorice cu batalii, si CSI.

LR: Masina care iti place este……pentru ca……?
GP: Le iubesc pe toate! Toate sunt diferite.

LR: Masina a carei piele va place sa o curatati este…..pentru ca…..?
GP: Masinile europene,BMW, MB, RR, Bentley, Ferrari, Porsche, Volvo, si orice masina veche sau clasica pentru ca pielea este de o calitate excelenta.

LR: Ce masina a carei piele va place sa o restaurati mai mult preferati: o masina de zi cu zi sau o super masina?
GP: Toate merita sa arate cat de bine posibil, si ar trebui sa fim mandrii chiar si de soferii nostri de zi cu zi deoarece vorbesc despre cine suntem si despre increderea pe care o avem in noi insine si in vietile noastre.

LR: Ferrari sau Porsche?
GP: Le-am avut si condus pe amandoua, si amandoua sunt fantastice.

LR: Daca mai aveti ceva de spus, va rog sa o faceti…..
GP: Conservarea si intretinerea interiorului din piele, ceea ce este specializarea noastra, are nevoie de un regim regulat. Am o tabla alba in garaj unde pastrez o lista cu ce am nevoie pentru a restaura fiecare masina in parte. In afara de aceste elemente de intretinere periodica, exista si faptul ca de doua ori pe an aplic fiecarei masini un tratament generos cu Rejuvenator Oil. Aceasta se aplica chiar si masinilor noi. Nu exista niciun motiv de a lasa masina ta noua sa devina uscata si crapata. Daca iti programezi aplicare de Rejuvenator intr-o zi insorita si calduta si ridici geamurile masinii, poti crea o sauna inauntrul masinii care va ajuta la deschiderea porilor pielii si va permite absorbirea produsului mult mai repede. Daca nu ai caldura, acorda-i timp sa fie absorbit complet. Apoi, sterge interiorul cu o carpa moale si cu Presine Clean. Un proces de detailing interior obisnuit include:

1. Aspirati bine interiorul. Mai intai covoarele, apoi puneti duza fina a aspiratorului in aspirator si asigurati-va ca nu mai ramane nicio urma de praf sau murdarie in cusaturi.
2. In timp ce spalati masina, deschideti fiecare usa si curatati pragurile cu o perie moale. Daca aveti murdarie pe praguri, aveti grija cu aceasta, polishati si faceti ca intrarea in masina dumneavoastra sa arate foarte bine.
3. Folositi o perie moale pentru a indeparta tot praful din colturile si crapaturile bordului, schimbator, manerele usilor si panourile usilor.
4. Daca faci un tratament cu Rejuvenator, incepeti sa aplicati Rejuvenator din partea de sus a scaunelor, apoi continuati cu restul scaunului, apoi cotierele, volanul si panourile usilor. Acelasi tratament se aplica si scaunelor din spate. Multi oameni neglijeaza scaunele din spate si multe masini au geamurile din spate in asa fel incat se permite usor patrunderea soarelui. Acest lucru cauzeaza uscare extrema si crapare pe toata suprafata scaunelor din spate. Asa ca incepeti aplicarea de Rejuvenator din partea de sus a scaunelor din spate, continuati cu restul scaunului, spatele scaunelor din fata, apoi usile. De asemenea, unele masini au piele pe bord. Ar trebui sa verificati la fabricant daca masina dumneavoastra se incadreaza in aceasta categorie sau nu. Rolls Royce, Bentley, majoritatea Ferrari-urilor, Lamborghini, cateva Jaguaruri si Porsche au piele pe consola de bord, si daca acesta este cazul, ar trebui sa “rejuvenati” aceste zone de asemenea.
5. Dupa ce Rejuvenator a fost absorbit, ori peste noapte ori in cateva ore de dupa-amiaza insorita. Curatati intreaga zona cu o carpa moale si Prestine Clean. Incepeti din acelasi loc, partea de sus a scaunelor, si stergeti suprafata. Daca bordul este din vinilin, curatati cu Prestine si intregul bord, consola, stalpii, si plasticele vor capata un aspect curat si luminos. Daca aveti masini pe care le parcati iarna din cauza zapezii si a sarii de pe drumuri, aplicati un strat de Rejuvenator pe piele si permitet-i sa fie absorbit, apoi in primavara stergeti pielea cu o carpa moale cu Prestine Clean si masina dumneavoastra va fi luxos de supla si pregatita pentru conducere in primavara.
6. Daca faceti o curatare sau detailing lunar, sau pregatiti masina pentru un show, Prestine clean si o carpa moale sunt perfecte pentru intretinere. Nu uitati sa folositi Prestine Clean pe caderele de cauciuc din jurul usii sau pe suportii de deschidere a geamurilor.

Suntem adesea intrebati despre ingrijirea vinilinului de pe borduri, asa ca va voi impartasi cateva secrete. Cand ne gandim la un material si la lucrurile din care este facut, acesta are nevoie de un lubrifiant compatibil pentru a se pastra suplu. Si cum stim ca vinilinul este facut din produse petroliere, atunci vaselina jeleu din petrol este cel mai bun si cel mai ieftin tratament pentru a pastra vinilinul de pe bord suplu si pentru a-l impiedica sa se usuce si sa crape. Masati vaselina din petrol pe zonele din vinilin, si lasati-o sa actioneze peste noapte sau cateva ore intr-o dupa-amiaza insorita. Stergeti cu o carpa moala pentru a indeparta orice reziduuri. Faceti ca acest lucru sa faca parte din regimul de detailing, si intregul interior va trai atat cat va trai intreaga masina. Multi oameni petrec ore intregi intretinand si spaland exterioarele masinilor lor in fiecare saptamana. Insa am invatat ceva interesant de la un prieten care detine un important dealer de masini. Foloseste produsele noastre pe toate masinile sale personale, si are o colectie eleganta de masini englezesti vechi. Am discutat despre faptul ca va recomanda produsele noastre tuturor clientilor sai. S-a gandit la acest lucru si vazut din propria experienta ca oamenii care isi vand masinile vechi si isi cumpara altele noi, o fac pentru ca interiorul masinii incepe sa se deterioreze. Asa ca daca clientii sai ar sti cat de usor se poate intretine o masina astfel incat sa arate ca noua, nu ar mai vinde niciodata o masina noua.

Dupa ce ati terminat cu detailingul de intretinere, fiti atenti la suprafata vopsita deoarece aceasta poate incepe sa  se deterioreze in urma uzarii normale. Blugii pot actiona ca un smirghel de 600, asa ca este normal ca scaunele sa inceapa sa isi piarda din culoare. Veti observa acest lucru deoarece Rejuvenator Oil, Prestine Clean sau orice alt ulei lichid fac zonele decolorate sa para mai inchise la culoare sau in orice caz diferite de restul zonelor ”sanatoase”. Din moment ce stratul de culoare este acolo pentru a protejea pielea, este important sa pastram culoarea consistenta. Este un proces simplu de revopsire a zonelor afectate, si este un proces pe care il poate face oricine cu usurinta. Daca ati vopsit vreodata sau ati lucrat cu lemnul, puteti cu usurinta sa revopsiti pielea. Procesul va include o smirgeluire usoara pentru a va asigura ca suprafata este curata, apoi puteti aplica vopseaua pe zona respectiva.

Daca pielea este uzata sau exista crapaturi, trebuie neaparat ca prima etapa sa constea in aplicarea de Rejuvenator pentru a inmuia pielea. De cele mai multe ori, un atelier bun de tapiterie poate coase pielea crapata, insa pielea trebuie sa fie supla. Cei din atelier vor refuza sa lucreze cu o piele intarita deoarece se poate rupe si se poate strica mai rau decat inainte atunci cand acestia incearca sa o scoata de pe scaune. Daca aveti gauri in cotiere, puteti inlocui in ateliere specializate zonele afectate cu o piele apropiata ca si calitate celei care este inlocuita, apoi revopsiti intregul interior pentru a fi in concordanta. Daca faceti acest lucru, mai intai examinati pielea. Aceasta ar trebui sa fie groasa. Nu ar trebui sa se intinda prea mult sau sa fie prea flexibila deoarece tapiteria dumneavoastra isi va pierde forma si se va plia. O piele este foarte groasa si este impartita de doua sau trei ori. Partea de sus este utilizata pentru aplicatiile auto si pentru tapiterii durabile. Celelalte straturi ramase sunt utilizate asa cum sunt sau li se face o suprafata de vinilin. Unele companii isi impart pielea in 4-5 straturi, in acest caz pielea fiind foarte subtire iar stratul de vopsea fiind foarte gros si foarte evident atunci cand te uiti la grosimea pielii. Asa ca fiti atenti la calitatea pielii daca doriti sa o inlocuiti.

De cele mai multe ori, daca scaunul soferului este uzat, puteti cumpara un scaun second hand de calitate. Chiar daca scaunul nu este de culoarea potrivita, il puteti revopsi astfel incat sa se potrivesca cu interiorul. De asemenea, avem clienti care prefera doua tonuri de culoare pentru a reactualiza interiorul masinilor lor. Multe masini ca BMW, MB, Porsche au linii clasice si stil. Multi oameni nu vor stii din ce an este masina dumneavoastra daca aceasta arata ca noua. Asa ca ideea este sa acordati o atentie speciala interiorului. Acela este locul in care va veti petrece timpul atunci cand conduceti. Daca sunteti multumiti de partea mecanica, de comfortul si aspectul interiorului, stiti foarte bine ca puteti economisi bani prin pastrarea cu mandrie a masinii foarte multi ani.

Daca aveti orice intrebari tehnice specifice, va rog sa imi scrieti la lrpltd@bellsouth.net (office@leatherique.ro pentru cei din Romania)  si voi fii bucuros sa va ajut. M-am bucurat de vizita voastra si ma gasiti aici pentru orice intrebare tehnica specifica.

Va multumesc, George!