Cum sa imi intretin masina dupa un proces de detailing?

“Citind printre multimea de subiecte, la sfarsit este intotdeauna recomandat sa se urmeze un program de intretinere. Ce sugerezi tu ca ar fi un bun program de intretinere corespunzator pentru un proces complet de detailing? Preferi o spalare completa, stergerea prafului sau doar o spalare fara apa? Cat de des ar trebui sa pun inca un strat de ceara sau sealant?
Multumesc, Chris”

Salut Chris, aceasta este de fapt o foarte buna intrebare, o intrebare ce imi este adresata de catre clientii mei de fiecare data cand fac o corectie de vopsea. Iata ce spun fiecaruia dintre ei, indiferent de masina :

Un bun regim pentru a pastra masina frumoasa pe tot parcursul anului este undeva de-a lungul randuri :

•    Luna 1 – Un proces de detailing de reconditionare inauntru si pe afara – acest lucru ii confera masinii o relansare curata si proaspata pentru a se mentine fara a avea o “coperta” sau “masca” de defecte. Este mai usor sa intrtii o masina curata decat una murdara.

•    Luna 3 – Ceara de protectie – Spalarea va fi mai usoara pe o masina proaspat ceruita, resturile nu se vor lipi usor de masina, si se va mentine acel catifelat/neted simt.

•    Luna 5 – Un proces complet de detailing interior + exterior – o spalare exterioara si ceara cu protectie interioara pentru a preveni decolorarea.

•    Luna 7Polish intr-unul sau in doi pasi  pentru a indeparta defectele.

•    Luna 9 – Un proces de detailing complet la interior si la exterior

•    Luna 11Ceruire pentru protectie

– Un proces de detailing de reconditionare este acela in care ai aduce starea masinii intr-una mai buna si mai noua decat in starea ei la iesirea din fabrica. Vei efectua lucrari de corectie in vopsea (ar trebui sa fie sufiecient un polish si nu o combinatie), o curatare temeinica a interiorului cu produse de protectie si conditionare corespunzatoare, si inca un ansamblu de aceste procese aplicate din nou intregii masini.

– Ceruirea nu este nimic mai mult decat un strat proaspat de ceara pentru a proteja vopseaua de pe masina.

– Un proces complet de detailing inseamna o spalare si o ceruire, impreuna cu conditionarea si protejarea interiorului. Interiorul are si el nevoie de o dragoste constanta, la fel ca exteriorul.

– Un polish dintr-un singur pas inseamna un polish usor pentru a reda luciul, a indeparta orice semn de oxidare, pentru a elimina urmele usoare de swirl marks, etc. Acest proces nu va indeparta defecte adanci, insa scopul principal al acestuia este de a reda luciul umed al vopselii. Oricand vei vrea sa polishezi, poti decontamina vopseaua cu ajutorul argilei (clay bar). Argila este vitala daca vrei sa indepartezi contaminarile impregnate in vopsea, in asa fel incat polishul sa functioneze pe vopsea si nu pe resturi! De asemenea, clay bar-ul este usor abraziv, si va trebui sa polishezi dupa, asa ca are sens sa utilizam lubrifiantul pentru clay bar doar atunci cand polisham.

– Utilizati clay bar-ul impreuna cu lubrifiantul special de doua ori pe an pentru ca masina dumneavoastra sa fie pe cat posibil de neteda.

Urmand o asemenea rutina, masina ta va arata la fel de bine multi ani.

Acum, pentru intretinerea saptamanala, ai cateva optiuni. Poti ori sa alegi o spalare traditionala, o spalare fara clatire (daca masina este putin murdara) sau o spalare fara apa (doar daca masina este prafuita de la stationare).  Eu as alege sa spal in mod traditional doar dimineata devreme sau seara tarziu, si niciodata cand soarele straluceste pe cer la capacitate maxima. Cu un produs ca ONR , poti reusi sa speli in orice moment al zilei, in orice loc (garaj sau sosea), este relativ rapid si in cele mai multe cazuri functioneaza la fel ca o spalare traditionala. Cu un produs pentru spalarea fara apa, as spala doar in interior, ferit de soare.

In ceea ce priveste momentul in care se ceruieste, gandeste-te de cate ori iti speli masina si ce tip de ceara folosesti. Daca speli cu ONR, are in el polimer astfel incat protectia se stimuleaza ori de cate ori speli masina, sau daca o duci la o spalatorie automata, fi sigur ca protectia este indepartata din cauza produselor chimice pe care le folosesc acolo. Asa cum am subliniat mai sus, imi place sa ceruiesc in fiecare luna. Facand asta, vei avea de asemenea un strat solid de protectie, din moment ce produsele de tip sealant dureaza in mod obisnuit cam 3-5 luni (ceva mai mult daca sunt aplicate corespunzator). Nu vrei sa astepti pana ce sealant-ul este complet dus pentru a re-cerui. O alta solutie buna este sa foloseti o ceara pulverizator cum ar fi Optimum Car Wax. OCW este usor de folosit si adauga doar 10 minute timpului de spalare, insa beneficiile sunt URIASE! Netezimea vopselii, protectia si usurarea curatarilor viitoare fac din OCW unul din preferatele mele in materie de produse de spalare si ceruire pentru intretinerea unei masini! O regula generala este ca cerurile vor rezista 4-6 saptamani, iar sealant-urile 3-4 luni, unele pana la 6+! Exista cateva care vor rezista mai putin sau mai mult, insa acestea sunt niste “estimari brute”. Bineinteles, tehnica de spalare, frecventa si mediul inconjurator, toate joaca un rol in durabilitatea cerii/sealant-ului.

Pastrand o buna rutina va face ca masina ta sa arate minunat atata timp cat masina va fi a ta! Am vazut masini vechi de 5 ani aratand mai bine decat masini de 1 an doar datorita faptului ca proprietarii le intretin, ceea ce suna ca exact ce vrei tu sa faci! Mult succes…

Autor: Eric Schuster
Sursa: DetailedImage

Tag-uri:

0 Comments

You can be the first one to leave a comment.

Leave a Comment